پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:51:28 - یکشنبه 7 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین نامه طرح پسا دکتری صنعتی ابلاغ شد
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه طرح پسا دکتری صنعتی که به موافقت وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت رسیده است، برای اجرا به واحدهای استانی ابلاغ شد.

به گزارش “دانشجو آراد “به نقل از ایرنا ؛محمد نوری امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در بخشنامه ای از روسای سازمان های استانی این وزارتخانه خواسته شده است که حداکثر تا ۲۰ تیرماه امسال نسبت به معرفی واحدهای متقاضی برای حضور اعضای هیات علمی داوطلب در دوره های پسا دکتری صنعتی اقدام کنند.

وی درباره جزییات برگزاری و پذیرش متقاضیان دوره های پسا دکتری صنعتی توضیح داد: مدت قرارداد دوره های پسا دکتری صنعتی، یک ساله و به صورت تمام وقت خواهد بود و داوطلبان در طول دوره، حق اشتغال در سمت های رسمی و غیررسمی از جمله تدریس را نخواهند داشت.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: داوطلب از میان فارغ التحصیلان مقطع دکتری عضو هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یا داوطلب عضویت در هیات علمی باید باشد که با تایید و معرفی وزارت علوم تعیین خواهد شد.

نوری امیری خاطرنشان کرد: حقوق داوطلبان از طرف دانشگاهی که آنها را معرفی کرده، پرداخت خواهد شد و بنگاه متقاضی، سایر پرداخت ها و امتیازات را در زمان تقاضا اعلام می کند و داوطلب با پذیرش شرایط متقاضی، متعهد به انجام خدمات خواهد بود.

به گفته وی، طی کردن دوره پسا دکتری، هیچگونه تعهدی را برای بنگاه های متقاضی برای جذب یا نگهداری داوطلب به همراه نخواهد داشت اما در صورت توافق طرفین و تصویب شورا، مدت این دوره تا یک سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی و معدنی می توانند متقاضی اجرای دوره های پسا دکتری باشند اما بنگاه های بزرگ و متوسط در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی های صورت گرفته، معرفی داوطلبان برعهده وزارت علوم و معرفی بنگاه های متقاضی برعهده وزارت صنعت است، افزود: سه نفر داوطلب به بنگاه متقاضی معرفی می شوند که بنگاه با رعایت شئون حرفه ای و علمی می تواند نسبت به مصاحبه داوطلبان اقدام و یک نفر را از میان آنها انتخاب کند و معرفی داوطلب پذیرفته نشده به دیگر بنگاه ها از طرف سازمان استانی امکان پذیر است.

اجرای دوره های پسا دکتری صنعتی به منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و در راستای پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور در دستورکار قرار گرفته است.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi