پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:44:48 - سه شنبه 25 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نذورات فرهنگی در راستای محرومیت زدایی مکان های آموزشی :
یک آجر یک لبخند/ پویش مردمی مدرسه سازی
پویش مردمی مشارکت در مدرسه سازی از مردم برای مردم از ابتدای محرم آغاز به کار کرده است ،این پویش با نام “آجر به آجر” به دنبال این است که جامعه خیرین مدرسه ساز را وسیع‌تر و آرزوی مدرسه‌سازی را برای تک‌تک مردم تبدیل به واقعیت و قابل دسترس کند.

به گزارش دانشجو آزاد؛ پویش مردمی مشارکت در مدرسه سازی از مردم برای مردم از ابتدای محرم آغاز به کار کرده است ،این پویش با نام “آجر به آجر” به دنبال این است که جامعه خیرین مدرسه ساز را وسیع‌تر و آرزوی مدرسه‌سازی را برای تک‌تک مردم تبدیل به واقعیت و قابل دسترس کند.

یکی از اعضای گروه جهادی دانشجویی در خصوص پویش مردمی ” آجر به آجر ” گفت: مجریان طرح مردمی با این اقدام رویای مدرسه سازی در کنار کارها و نذورات فرهنگی، نذری فراگیر و پویا را دنبال می کند و مشارکت در ساخت مدرسه وارد سبد و انتخاب های فرهنگی عامه مردم با دغدغه‌های بشردوستانه می‌شود.

وی افزود: شعار این کمپین، «مهر را با محرم شروع کنیم» است و اهداف آن تعمیم دادن فرهنگ مدرسه‌سازی به خرده مشارکت‌ها، معرفی نذر فرهنگی در ماه محرم در کنار نذورات مرسوم و استفاده از تسهیلگران اجتماعیِ مردمی در تحقق پروژه‌های مدرسه‌سازی است.

این دانشجوی جهادگر تاکید کرد: داستان کربلا چیزی جز انسان‌سازی و مشارکت جمعی کوچک برای تغییری بزرگ نیست، از زهیر، وهب و حرّ حسینی تا طیّب خمینی، کاروان امام حسین علیه سلام مشغول انسان‌سازی است.

وی اذعان کرد: هیچ چیز پسندیده‌تر از این نیست که هیئات و مراسمی که به اسم امام حسین علیه السلام برپا می‌شود را از مصادیق انسان‌سازی بدانیم و چه نیک پیوندی است بین مدرسه و هیئت به عنوان دو رکن انسان‌ساز جامعه‌ی ماست.

این جهادگر ابراز کرد: کمپین از ۲۷ مرداد ماه و چهار روز قبل از شروع ماه محرم آغاز شده و در ۱۷ مهرماه با اربعین حسینی به اتمام می‌رسد و۳۱ گروه جهادی به انضمام خیرین مدرسه ساز ۳۱ استان فعال می‌شوند و در هر استان یک نفر سفیر (عقیل) نوسازی مدرسه می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده است ۵۰ درصد مشارکت از طریق خیرین مدرسه ساز تامین گردد، افزود: ۵۰ درصد از طریق گروه های جهادی و مردم علاقه مند به نذر در این عرصه و دیگر اعضای این پویش جمع‌آوری می‌شود به ازای هر پروژه، یک شناسه بانکی تعریف شود. پروژه‌ها در سامانه مهر مدرسه با ردیف مالی مشخص، تعداد شرکت‌کنندگان، مبلغ جمع‌آوری شده و سررسید پروژه ثبت می‌شوند.

جهادگر دانشجو ادامه داد: شرکت‌کنندگان از طریق ربات پرداخت هدفمند ، در نظرسنجی اسم مدرسه مشارکت می‌کنند و در پایان کارت عضویت در جامعه خیرین مدرسه‌ساز به آنها داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید و در راستای کمک مومنانه، از مردم و عزاداران حسینی دعوت می‌شود تا در هر استانی در کنار نذرهای فرهنگی که برای این ایام دارند، نذر ساخت یک کلاس درس را برعهده بگیرند تا با کمک هم و با همت عزاداران بتوانیم مدارس زیادی را در سراسر کشور به کودکان و دانش‌آموزان عزیز اهدا کنیم.

به گزارش دانشجو آزاد؛ تا اربعین این پویش مردمی ادامه خواهد داشت تا گروه‌های جهادی با همت همه مردم نذر فرهنگی خود را برای توسعه و تجهیز مدارس کشور در ماه های محرم امسال ادا نمایند.

با راه‌اندازی کمپین «مهر را با محرم آغاز کنیم» هموطنان عزادار و نیکوکار می‌توانند با پیوستن به این پویش نذورات خود را به محرومیت زدایی آموزشی و ساخت مدرسه اختصاص دهند.

مدارس مسلم‌بن عقیل، مدارسی هستند که از نذورات عزاذاران امام حسین در ماه محرم ساخته شده است و در حیاط آن‌ها به یاد امام حسین یک درخت میوه (درخت سیب در مناطق شمالی) کاشته می‌شود و افتتاح مدرسه با نذری دادن به مردم محروم منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام /طهماسبی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi