پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:27:18 - یکشنبه 6 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساز کوک یا ناکوک:
پشت پرده مهاجرت خواننده‌های پاپ
این روزها اخبار ضدونقیضی پیرامون مهاجرت احتمالی چند خواننده پاپ در فضای مجازی منتشر شده است که در جدیدترین قسمت «سازناکوک» موسیقی به پشت پرده این موضوع پرداخته شده است.

موضوع مهاجرت هنرمندان ایرانی به خارج از کشور علی رغم آنکه می تواند یک تصمیم شخصی برای زندگی سلبریتی ها باشد اما از آنجا که رفتار و کردار بسیاری از چهره های مشهور هنری به لحاظ مشهوریت زیر ذره بین مخاطبانشان قرار دارد و همچنین بسیاری از این سلبریتی های هنرمند الگویی برای جوانان محسوب می شوند، ناخواسته بسیاری از موارد مربوط به زندگی شخصی این هنرمندان مورد توجه اقشار مختلف قرار می گیرد.

به گزارش” دانشجو آزاد” اما چند روزی است در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر مهاجرت احتمالی یکی دو خواننده مطرح موسیقی پاپ از سوی برخی خبرنگارن مطرح میشود که این موضوع به یکی از داغ ترین مباحث روزهای اخیر مخاطبان در فضای مجازی بدل شده بود و این  موضوع موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، فارغ از این موضوع که مطرح کردن این مسئله در فضای مجازی صرفا یک بازی رسانه ای و تبلیغاتی است.

واکاوری این موضوع چنان از اهمیت بالایی برخوردار بود که حتی پای پرونده «مهاجرت خواننده های پاپ» به تنها برنامه موسیقی محور  صداوسیما باز شد.

پشت پرده مهاجرت خواننده‌های پاپ

گفتنی است، فصل جدید برنامه شب موسیقی که یکی دو هفته ای است با سر و شکل متفاوتی روی آنتن شبکه رفته است در سومین قسمت از برنامه خود در آیتم پرونده برنامه به این موضوع پرداخت که این مسئله از دو جهت قابل تامل است نخست آنکه برنامه شب موسیقی با نگاهی متفاوت به خبرسازی مهاجرت احتمالی خواننده های پاپ در فضای مجازی به دنبال افشای پشت پرده این اتفاق بود، دوم آنکه پرداختن به مسائل روز و جنجالی موسیقی کشور در صداوسیما اقدامی کم سابقه محسوب میشود که باید دید این برنامه موسیقایی در ادامه مسیر خود تا چه اندازه این روند جذاب را ادامه خواهد داد.

اما به موضوع انتشار اخبار «مهاجرت خواننده ها» در فضای مجازی بر گردیم. همانطور که گفته شد، برنامه موسیقایی «شب موسیقی» در پرونده قسمت سوم خود به این موضوع با نگاه آسیب شناسه ای پرداخت که در این آیتم گزارشگر برنامه میزبان مرتضی دلیری، تهیه کننده با سابقه موسیقی پاپ بود.

دلیری در ابتدا در خصوص پشت پرده مطرح شدن این موضوع طی روزهای اخیر گفت: به نظر میرسد این موضوع یک پروژه برنامه ریزی شده تبلیغاتی برای چند خواننده است که از سوی چند خبرنگار انجام میشود و این  موضوع بیشتر خواننده هایی را شامل می‌شود که چند سالی است آنطور که باید آثارشان مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد و برای دیده شدن بیشتر دست به چنین تبیغاتی می زنند.

وی در ادامه در خصوص حضور خواننده های دو تابعیتی گفت: واقعیت این است که امروزه خیلی از سلبریتی ها و خواننده های سرشناس ما در کشورهای خارجی اقامت دارند و صرفا در کشور کنسرت برگزار میکنند  ومحل زندگی شان بیشتر در کشورهای خارج است.

وی گفت: مهاجرت یعنی کسی کلا از کشور برود و کاری به کشور نداشته باشد اما بسیاری از خواننده های پاپ این شرایط را ندارند

و اسمش را نمیشود مهاجرت گذاشت، زیرا صرفا یک مسافرت طولانی محسوب میشود که محل زندگی شان کشورهای خارجی است و محل درآمدشان ایران است.

منبع: خبرگذاری دانشجو

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi