پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:08:09 - سه شنبه 15 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛
پروژه ی تالار مرکزی کرمان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
علی زاده بیان کرد: پروژه ی تالار مرکزی کرمان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ما در تلاش هستیم و امیدواریم که با بر طرف کردن مشکلات مالی این پروژه تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در یازدهمین اتوبوس مطالبه گری ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: رسالت سنگینی بر دوش خبرنگاران است و در شرایط سخت اقتصادی کنونی اصحاب رسانه می توانند نقش مهم و موثری را در جامعه ایفا کنند.

علیزاده عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است ارتباط موثر و قوی با خبرنگاران برقرار کند، در خصوص برگزاری جلسات با خبرنگاران و آموزش آن ها نکات کلیدی وجود دارد که با همکاری معاونت مطبوعاتی در تهران و خانه مطبوعات استان پیگیری می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: گلایه خبرنگاران از عدم حضور در جلسات آموزشی به اطلاع رسانی ضعیف در این خصوص ارتباط دارد در حالی که معاون مطبوعاتی وزارتخانه نسبت به امر آموزش تاکید فراوانی دارد و در اغلب موارد توسط خانه مطبوعات برگزار می شود، نقایص پیگیری و اقدامات لازم جهت رفع آن ها انجام خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط نزدیکی با جامعه رسانه ای دارد و یکی از تکالیف ما پیگیری امور مربوط به آموزش است البته در این بین پیگیری های لازم برای تهیه کاغذ مورد نیاز جرائد انجام شده  و می توان گفت بخش اعظمی از وقت این اداره صرف رسیدگی به این مسائل می شود.

 

علیزاده در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر سیاسی کاری های این اداره ابراز داشت: از آنجایی که فضای سیاسی سبب ایجاد تشنج در محیط می شود در تلاش هستیم در محیطی آرام و به دور از این سیاست کار کنیم و خانه مطبوعات هم از این قائده مستثنی نیست.

این مقام مسئول حین بازدید از تالار مرکزی کرمان گفت: تالار مرکزی کرمان یکی از ۱۵ تالاری است که در سال ۸۳ تصمیم به ساخت آن گرفته شد و زمین این تالار در بولوار ۲۲ بهمن با فضایی حدود ۲۰ هزار متر انتخاب شد و در سال ۸۴ با تغییر دولت مکان یابی جدید صورت گرفت و طی این اقدام زمین پشت یخدان مویدی برای احداث این تالار مشخص شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همین امر سبب تاخیر ۴ ساله برای شروع ساخت تالار شد در این زمان میراث فرهنگی با مطرح کردن بحث حریم یخدان مویدی مخالفت خود را ابراز کرد، مجدد مکان احداث جا به جا شد و با وساطت دهمرده استاندار وقت مکان کنونی در اختیار تالار قرار گرفت و مراحل اجرایی آن آغاز شد.

وی یادآور شد: در سال ۹۴ با تغییر دولت وزارتخانه به این نتیجه رسید پیمانکار توانایی ادامه پروژه را ندارد لذا تا معرفی پیمانکار جدید مجددا پروژه به مدت ۲ سال متوقف شد.

علیزاده در خصوص زمان بهره برداری از این تالار خاطر نشان کرد: عملیات ساخت این تالار از تیر ماه ۹۷ با پیمانکار جدید آغاز و با به کار گیری ۱۵۰ کارگر و ۱۵ کارگاه از سرعت پیشرفت خوبی برخوردار بود متاسفانه از ابتدای سال ۹۸ به علت مشکلات مالی پیشرفت کند شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ۹۰ درصد پیشرفت  فیزیکی داشته است مطرح کرد: ما در تلاش هستیم و امیدواریم که با بر طرف کردن مشکلات مالی این پروژه تا پایان سال ۹۸  به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول افزود: پروژه تالار مرکزی کرمان بیش از ۱۴ هزار متر زیربنا دارد و دارای سه سالن اجتماعات است که محورهای اصلی این تالار هستند.

علیزاده توضیح داد: فضاهای اداری و اختصاصی این تالار کامل شده و تنها قسمتی از فضاهای عمومی آن باقی مانده البته تجهیزات مورد نیاز تامین شده و تنها نصب آن ها باید انجام شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره ی  توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات گفت:در ارتباط با توزیع آگهی های دولتی نکاتی وجود دارد که سبب بی عدالتی می شود، توزیع غیر قانونی آگهی توسط برخی دستگاه ها و عدم پرداخت هزینه تبلیغات از جمله این موارد است.

علیزاده درپایان تاکید کرد: در حال حاضر نحوه توزیع آگهی توسط سامانه و بر اساس امتیاز، رتبه بندی و نمره کیفی نشریات است و جزئیات آن ها در سایت ارشاد موجود است.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi