وی افزود : خدمات و برکات وقف باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از این نعمت الهی مطلع باشند و برنامه هایی در این هفته برگزار می شوند که در مرحله اول ۲۵۰ برنامه در سطح استان برگزار می شود.

تدینی با اشاره به این که  خدمات وقف در همه بخش‌ها موثر و گسترده است ، عنوان داشت : ۲۵۰ بقعه متبرک کوچک و بزرگ و ۴۵۰ مدرسه موقوفه‌ای در سطح استان داریم که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می دهند.

وی بیان کرد : حدود ۸۵ هزار مستاجر در سطح استان داریم که باعث اشتغالزایی شده است و نباید به وقف اداری نگاه کرد و خدمات آن را منحصر به عملکرد اداره اوقاف دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد : وقف در کاهش جرائم نقش مهمی دارد و در ماه‌های محرم ، صفر و رمضان به برکت امام حسین (ع) ما شاهد کاهش جرائم در سطح جامعه هستیم.

تدینی اضافه کرد : کرمان استانی مذهبی و تاریخی در بحث وقف بوده است و از ابتدای امسال در سطح استان ۱۳۵ ملک وقف شده است که نشان از روحیه خیرخواهی و نوع‌دوستی مردم کرمان است.

وی توضیح داد:  سیستم اوقاف ۱۸۹ شناسه و برنامه در سال دارد و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ ملک وقفی در استان سنددار شده است و در حال حاضر تمام توان ما بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اوقاف در سطح استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان داشت :  پیش‌بینی می‌ شود در سطح استان ۵۰۰ خانه مخروبه وقفی وجود دارد که باید تعیین وضعیت شوند.

وی با اشاره به دیدارهای مردمی اداره اوقاف افزود : ما هر روز بعد از ظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ در محل اداره اوقاف شهرستان کرمان دیدار مردمی داریم .

تدینی خاطر شنان کرد : همایش یاوران وقف نیز در دهه وقف در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می شود که در این همایش ها از تعدادی از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/