پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:23:41 - دوشنبه 4 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای شکایت از معاون اول رئیس جمهور؛
واگذاری غیر قانونی منطقه ویژه جازموریان به حسین مرعشی
به دنبال واگذاری غیرقانونی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به سخنگوی حزب کارگزاران، تعدادی از سهام داران سیستان بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان با ارسال نامه ای به رئیس قوه ی قضاییه از معاون اول رئیس جمهورشکایت کردند.

عبدالرضا بامری یکی از سهامداران و شاکیان منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد: این منطقه با هدف اشتغال زایی و رشد اقتصادی و با سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی ثبت و تصویب شد که شامل یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین و چند حلقه چاه آب و … است.

بامری با اشاره به اینکه محدوده و حوزه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی جازموریان سیستان بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان است گفت: بر اساس اصل ۴۴ بند ج که در سال ۸۸ ابلاغ شد کل سهام و دارایی های منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به صد در صد عشایر و روستاییان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی دهک های پایین درآمدی مردمان جنوب کرمان واگذار شد.

یکی از شاکیان منطقه ویژه ی جازموریان ادامه داد: با توجه به عوض شدن دولت  کد اعتباری این منطقه در  دولت تدبیر و امید حذف شد و دیگر دولت در این بخش سرمایه گذاری نکرده است.

بامری اظهار کرد: در سال ۹۶ با دستور معاون اول رئیس جمهور این منطقه به شرکت عمران کرمان  در واقع به حسین مرعشی واگذار شده است. .

وی تصریح کرد:به طور معمول  این  گونه شرکت ها سرمایه گذاریبب طور مقبولی نمیکنند و تنها از وام و تسهیلات این زمین ها بهره ممند می شوند

بامری در پایان بیان کرد: متاسفانه امتیاز این زمین ها به صورت غیر قانونی به بخش خصوصی واگذار شده است و ما این موضوع را به صورت قانونی پیگیری می کنیم و خواهان آن هستیم که امتیاز این زمین ها را  به مردم برگردانیم.

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi