پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:27:16 - دوشنبه 14 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار کرمان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه؛
واکنش استاندار کرمان به کاهش محبوبیت خود در جامعه
فدایی بیان کرد: هر کاری بتوانیم برای این استان و مردم نجیب کرمان انجام خواهیم داد ما نیاز به مطبوعات قوی داریم که روی پای خود ایستاده و به ارتقا فرهنگ جامعه کمک کنند و از سوی دیگر صادقانه در جهت اصلاح مدیریت استان و بهبود کارها فعالیت کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمدجواد فدایی استاندار کرمان در نشست هم اندیشی استاندار با مدیران مسئول مطبوعات و رسانه های استان کرمان عنوان کرد: مسائل مطرح شده توسط مدیران مسئول در این نشست قطعا در برنامه های آینده ما تاثیر می گذارد.

فدایی در خصوص حمایت از مطبوعات و مسائل مالی و کاغذ عنوان کرد: کاغذ بحث ملی و در حیطه مسئولیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ما نیز در بخش استانداری کرمان مشکلات را منعکس و پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اصل بر این است که بنده و مدیران دستگاه ها پاسخگوی رسانه ها باشیم و اگر نشست های خبری در این مدت برگزار نشده، تعمدی در کار نبوده ضمن آنکه در مدت ۸ ماه استانداری بنده، هدف انجام اقدامات دیگری بوده اما به دلیل مشکلات و اتفاقات دیگر در استان حتی نتوانستیم آن برنامه ها را پیگیری کنیم.

استاندار کرمان در ارتباط با پاسخگویی مدیران استانی به خبرنگاران نیز بیان کرد: تصمیم بر این شد که در شورای اداری استان این فرصت را برای رسانه ها فراهم کنیم که بعضی از سوالاتشان را با مسئولین استانی مطرح کنند.

فدایی با بیان اینکه نشست های خبری برگزار خواهیم کرد، مطرح کرد: اگر بخواهیم خودمان را اصلاح کنیم باید جلوی آیینه بایستیم و انتقاد به این معنا هم پسندیده است اما باید مرز انتقاد با تمسخر روشن باشد و اینکه رسانه ای تیتر تمسخرآمیز بزند و متلک بگوید، به لحاظ روانشناسی اثر منفی می گذارد

فدایی ادامه داد: باید بین کار و محبوبیت یکی را انتخاب کرد و باید وظیفه مان را انجام بدهیم. محبوبیت و منفور بودن نباید ملاک باشد و معیار این است که بین خود و خدا آنچه در توان داریم انجام بدهیم.

استاندار کرمان گفت: باید فرد مسئولیت را در شرایطی قبول کند که توانایی دارد و ما از انتقاد استقبال می کنیم.

فدایی با اشاره به اینکه هر کاری بتوانیم برای این استان و مردم نجیب کرمان انجام خواهیم داد، تصریح کرد: ما نیاز به مطبوعات قوی داریم که روی پای خود ایستاده و به ارتقا فرهنگ جامعه کمک کنند و از سوی دیگر صادقانه در جهت اصلاح مدیریت استان و بهبود کارها فعالیت کنند.

وی افزود: مطالبه گری باید تعریف شود و اگر به معنای انعکاس مشکلات مردم و نیازها باشد استقبال می کنیم اما اگر به معنای خواسته های غیرکارشناسی و تحمیل به دولت باشد، نتیجه بخش نیست.

استاندار کرمان تاکید کرد: معتقدم اگر مدیری با تذکر اشکالات را رفع و رفتارش را درست کند، لزومی ندارد آن مدیر را تغییر بدهیم و از سوی دیگر وقتی بخواهیم مدیری را تغییر بدهیم، نمایندگان، وزارتخانه و گروه های سیاسی نظر دارند و میانگین گرفتن این نظرات کار سختی است و معمولا وزارتخانه ها به راحتی مدیران را تغییر نمی دهند.

فدایی اظهار داشت: چند ماه است به دنبال تغییر یک مدیر در استان هستم و بر اساس عملکرد وی به این نتیجه رسیده ام که قطعا باید تغییر کند، اما احساس می کنیم هنوز برای دوستان ما در وزارتخانه این تغییر مدیر سخت است هر چند در مدت استانداری بنده، جاهایی که لازم بوده مدیرانی را تغییر داده ایم و از طرفی وقتی بخواهیم مدیری را تغییر بدهیم باید فرد بهتری را انتخاب کنیم و باید مطئمن باشیم که این تغییر، بهبود ایجاد می کند و به نفع استان است.

وی ادامه داد: تذکرات از باب این است که معتقدم برخی مدیران سوء نیت ندارند اما آشنا نیستند و تذکر می دهیم که تغییر رفتار بدهند و این مسئله محسوس است.

استاندار کرمان یادآور شد: موفقیت هر سیستمی به همکاران آن سیستم است و یک مدیر باید همکارانی انتخاب کند که کارآیی داشته و بتوانند کار کنند و در غیر این صورت موفق نخواهند بود.

فدایی درارتباط با درست نبودن اجرای برخی پروژه ها عنوان کرد: احساس می کنم در همه شرایط بهترین تصمیم را گرفته ایم و در این زمینه می توانیم بحث کنیم و استدلال دو طرف را بشنویم.

وی تشریح کرد: برخی از رفت و آمد مسئولان به استان وظیفه آنهاست و باید برخی از مسائل را از نزدیک ببینند و این سفرها بدون نتیجه نیز نبوده است و حداقل در سفر آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به  جنوب استان کرمان موضوع ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان مصوب و کار هم اکنون آغاز شده است.

استاندار کرمان در پایان بیان کرد: اعتباراتی که امسال توانستیم در سفرهای وزرا به استان و جلسات بنده در تهران، بگیریم، ارقام تعجب برانگیزی بوده است که به عنوان مثال رقم یکی از پروژه های آب استان در سال جاری ۹ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi