پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:12:43 - یکشنبه 12 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشست همکاری‌های مشترک بین دانشگاه جیرفت و هیئت سرمایه‌گذاری روسی برگذار شد
رئیس دانشگاه جیرفت در این نشست گفت: منطقه جنوب استان کرمان و به ویژه شهرستان جیرفت به واسطه وجود اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی، ظرفیت بالایی برای تولید محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از  خبرگزاری دانشجو، نشست همکاری‌های مشترک دانشگاه جیرفت و هیئت سرمایه‌گذاری از جمهوری تاتارستان روسیه با حضور رئیس دانشگاه جیرفت، فرمانداران جمهوری تاتارستان از کشور روسیه، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، مدیر اجرایی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی جنوب استان کرمان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و سرمایه‌گذاران جنوب استان کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
رئیس دانشگاه جیرفت در این نشست گفت: منطقه جنوب استان کرمان و به ویژه شهرستان جیرفت به واسطه وجود اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی، ظرفیت بالایی برای تولید محصولات کشاورزی دارد.
شاپور کوهستانی افزود: شهرستان جیرفت با تولید محصولات خارج از فصل در زمستان به عنوان یک قطب تولید این محصولات در کشور مطرح است و این مهم باعث شده که یک منطقه استراتژیک تولیدات محصولات کشاورزی و دامی شود.
وی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت در سال ۱۳۶۷ با توجه به وجود ظرفیت عظیم بخش کشاورزی و دامپروری در شهرستان جیرفت به صورت دانشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرده است، افزود: امروز دانشگاه جیرفت با بیش از ۱۱۵ عضو هیات علمی در گروه‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یک قطب در منطقه در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی می‌باشد.

کوهستانی خاطرنشان کرد: دانشگاه جیرفت با زمینه‌سازی برای جوانان و دانشجویان در راستای ایجاد کارآفرینی، توانسته گام‌های خوبی در این بخش بردارد و تولید محصولات متفاوت در بخش‌های کشاورزی نظیر دستگاه پیاز کن، پهباد سم‌پاش و … گواهی بر این مدعا است.

وی با اشاره به وجود مزرعه آموزشی تحقیقاتی شهید بهشتی با ۳۰۰ هکتار زمین زراعی، باغی و مجموعه‌های دامپروری و مرغداری در این دانشگاه تصریح کرد: این مجموعه عظیم باعث شده که دانشجویان با حضور در این مزرعه و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی، به سمت فعالیت‌های دانش بنیان و کارآفرینی حرکت کنند.

رییس دانشگاه جیرفت از راه اندازی آزمایشگاه مرکزی و صدور گواهی استاندارد محصولات کشاورزی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به وجود آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های موردنیاز صدور گواهی سلامت برای محصولات کشاورزی در این دانشگاه، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه معین در منطقه کرد، که امیدواریم با تلاش‌های همکاران و پشتیبانی دستگاه‌های اجرای مرتبط به ویژه استاندار کرمان این مهم به زودی محقق شود، تا بتوانیم گواهی سلامت محصولات کشاورزی را در راستای صادرات این محصولات صادر نماییم.

کوهستانی ضمن قدردانی از حضور سرمایه‌گذاران و فرمانداران جمهوری تاتارستان کشور روسیه در این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه جیرفت آمادگی دارد در راستای توسعه منطقه جنوب کرمان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری همکاری نماید.

در این نشست زمینه‌های همکاری مشترک جهت سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری منطقه با اتکاء بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه جیرفت و جمهوری تاتارستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، و مقرر شد اقدامات لازم جهت اجرایی نمودن محور‌های مورد توافق صورت پذیرد.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi