پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:59:16 - دوشنبه 11 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛
مرگ۹ کرمانی در اثر ابتلا به بیماری آنفلونزا/ زائران اربعین هیچ ارتباطی با انتقال ویروس آنفلوانزا ندارند
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در استان کرمان ۹۳ بیمار مبتلا به آنفلوانزا بوده اند که ۹ بیمار فوت کرده اند لازم به ذکر است که این افراد بیماری زمینه ای داشته اند.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بعد از ظهر امروز در نشست خبری در کرمان عنوان کرد: آنفلوانزا بیماری فصلی است که هر سال تکرار می شود و با سرد شدن هوا بیماری آنفلوانزا گسترش پیدا می کند.

وی بابیان این که در هر فصل آنفلونزایی انتظار می رود که ۲۰ درصد مردم جامعه به آن مبتلا شوند بیان کرد: آنچه که باعث می شود این موج تشدید یا تضعیف شود چند عامل است که مهم ترین آن ویروس است.

گویا ادامه داد: ویرویس آنفلوانزا یک ویروس عجیب و مدام در حال تغییر است و همین تغییرات کوچک موجب می شود بدن انسان نتواند آن را شناسایی کند و فردی که سال قبل مبتلا شده، امسال نیز مبتلا می شود و اگر شدت بیماری زایی ویروس زیاد باشد، کسانی که مبتلا می شوند، بیشتر هستند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: از اول شهریورماه تاکنون هزار و ۲۸۷ نفر مبتلا به بیماری تنفسی در استان کرمان بستری شده اند که از این تعداد ۹۳ مورد به بیماری آنفلوانزا مبتلا بوده اند و۹ بیمار نیز در استان کرمان فوت کرده اند لازم به ذکر است که این افراد بیماری زمینه ای داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ مورد مرگ ناشی از آنفلونزا در کشور وجو داشته است تصریح کرد: آمار مرگ ناشی از آنفلونزا بیشتر در شهر های بیش آذربایجان شرقی و تهران بوده است؛ اصفهان و کرمان نیز از استان هایی هستند که بیماری در آنها فعال تر از دیگر استان ها بوده است.

گویا افزود: در کل کشور طی هفته گذشته سه هزار و ۷۷۲بر اثر بیماری ها تنفسی در بستری شدند که از این تعداد نفر۲۶۳ نفر مبتلا به آنفلوانزا بوده اند و بیشترین آمار در استان های آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، آذربایجان غربی و تهران بوده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در برخی از شهر ها ربطی به آنفلوانزا نداشته و صرفا به خاطر آلودگی هوا بوده است گفت: اکثر کسانی که مبتلا به اینویروس شده اند شده اند، در سنین مدرسه نیستند، ضمن این که سلامت دانش آموزان در الویت است لذا تلاش می شود که در تحصیل دانش آموزان وقفه ای ایجاد نشود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابراز کرد: ویروس آنفلوانزای فصلی چهار گروه مهم دارد که امسال دو نوع H۱N۱ ویروس و H۳N۲ بیشتر فعال بوده که نوع اول بیش از ۹۰ درصد موارد را تشکیل داده است.

گویا این مطلب را که زائران اربعین ویروس آنفلوانزا را وارد کشور کردنند رد کرد و تاکید کرد: این بیماری ربطی به مسافرت ها ندارد لذا ویروس آنفلونزا در کل منطقه و حاشیه مدیترانه همه کشورها را به شدت درگیر کرده است.

وی در خصوص شفافیت در زمینه بیماری “اچ آی وی” خاطرنشان کرد: راه های انتقال ویروس اچ آی وی مشخص است وتا کنون حدود ۴۰ هزار نفر در کشور مبتلا به این عفونت هستند و این بیماری یک راز محرمانه بین پزشک و بیمار است و نباید عنوان شود که فرد از چه راهی مبتلا شده است.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi