پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:47:31 - پنجشنبه 12 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس بسیج سازندگی کشور:
محرومیت زدایی توسط سپاه و بسیج به عنوان یک مأموریت است/محرومیت زدایی روستا و حاشیه شهر ها در اولویت است
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: امروز مهاجرت از روستاها مرسوم شده و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم و به حاشیه شهر می‌پیوندند که حاشیه شهرها باید جدی گرفته شوند و بسیج بیش از ۳۰۰ محله حاشیه‌نشینی را برای محرومیت‌زدایی در برنامه دارد و تا هزار محله هم خواهیم رفت.

به گزارش “دانشجو آزاد” سرهنگ محمد زهرائی رئیس بسیج سازندگی کشور شامگاه گذشته در محل کانون بسیج رسانه شهرستان کرمان در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران از تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … عبور کرده و استکبار جهانی تمام تیرهایی که دراختیار داشته رها کرده است.

زهرایی با بیان اینکه دشمن قشر متوسط جامعه را هدف قرار داده است تا به کف خیابان ها بکشاند، افزود: بنا به فرموده امام راحل ” انقلاب، انقلاب پابرهنگان است و بترسید از روزی که این مردم به کف خیابان بیایند که آن روز دیگر یوم‌الله نیست”.  

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در طول سال های گذشته کشور شاهد سوء مدیریت برخی از مسئولان بوده است که بی سلیقگی تام آنان در مسئله بنزین به این موضوع دامن زد،لذا کسانی به دنبال ترویج نا امیدی در جامعه هستند.

زهرائی با اشاره به اینکه برخی بی تدبیری‌ها نیز باعث شده ناامیدی در جامعه ترویج پیدا کند گفت: ناامید کردن مردم یک اصل برای دشمن است و دشمن درصدد است ناکارآمدی نظام را جلوه کند و  از هر ضعفی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر چه دشمن در فضای رسانه ای و مجازی وارد می شود ما خود را کمتر مسلح می کنیم، اظهار کرد: امیدوار کردن مردم در این مقطع زمانی بسیار مهم است و در این راستا باید اقدامات خوبی که انجام می شود را نشان دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سپاه و بسیج محرومیت زدایی را به عنوان یکی از اولویت های خود قرار داده است افزود: اقدام در این راستا از رسالت خارج شده و به عنوان مأموریت است و ما نیز تعهد داریم که با نقشه راه پیش برویم.

وی با بیان اینکه برخی آسیب ها دارد به تهدید تبدیل می شوند، ابراز کرد: در این زمینه فعالان رسانه ای و فضای مجازی باید به این مسئله توجه داشته باشند؛ همان گونه که شاهد بودیم دشمن از موج بیکاری و اعتراضات به حق اغلب سوء استفاده می کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز بیکاری در جامعه از آسیب به تهدید تبدیل شده و دشمن از آن بهره‌گیری می‌کند افزود: دشمن از موج مردمی برای پیگیری اهداف خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مهاجرت از روستاها مرسوم شده و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم و به حاشیه شهر می‌پیوندند گفت: حاشیه شهرها باید جدی گرفته شوند و بسیج بیش از ۳۰۰ محله حاشیه‌نشینی را برای محرومیت‌زدایی در برنامه دارد و تا هزار محله هم خواهیم رفت.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه چنانچه فضای مجازی به درستی مدیریت نشود این امر یک تهدید بزرگ است، گفت: حاشیه شهرها به یک آسیب تبدیل شده که در این راستا باید مطالعه و محرومیت زدایی شود.

زهرایی با بیان اینکه اول تامین آب مناطق محروم را پیگیری می‌کنیم افزود: اولویت دوم ما مسکن محرومین است و از ۱۹ هزار مسکنی که ساخته می‌شود ۸ هزار و ۷۰۰ مسکن بهزیستی در نقاط محروم ساخته شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور هر چه می‌دویم تا محرومیت‌زدایی کنیم آدم‌هایی هستند که محرومیت‌زایی می‌کنند و موانع ایجاد کردند.

زهرائی با تأکید بر اینکه انتخابات مجمع در ۱۷ بهمن ماه برگزار می شود، ادامه داد: استان کرمان به لحاظ پتانسیل خوبی در شکل دهی گروه های جهادی و اعزام در بحران های مختلف دارد و از طرفی برخی از مناطق جنوب و شرق استان میزبان گروه های جهادی میهمان است.

وی تفکر جهادی را مهم تر از تشکل جهادی دانست و اظهار داشت: هرچه انقلابی‌ها و جهادی ها در تلاش محرومیت زدایی هستند، محرومیت زایی به علت قوانین محرومیت زا و یا افراد محرومیت زا پیشه می گیرد؛ همچنین خدمات بسیاری در مناطق محروم انجام شده اما محرومیت با تکنولوژی رشد کرده است.

زهرائی در پایان عنوان کرد: انتخاب و انتخابات خیلی مهم است که مجلس انقلابی داشته باشیم و قوانینی وضع کنیم که به نفع مردم کار کنند و زمانی که وزیر و استاندار انقلابی داشته باشیم حتما مدیرکل خوبی خواهیم داشت زیرا مدیران میانی خیلی تاثیرگذار و بین مردم هستند.

انتهای پیام/

تنظیم: هدیه یوسفی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi