پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:08:36 - سه شنبه 1 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عوامل فاجعه مراسم تشییع پیکرشهید سپهبد سلیمانی را شناسایی کنید
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار شناسایی و معرفی عوامل فاجعه مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی شدند.

به گزارش “دانشجو آزاد” انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان خطاب به رئیس دستگاه قضا در خصوص فوت تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی نامه‌ای نوشتند.

متن نامه به این شرح است:
همانگونه که حضرت عالی مشاهده کردید مردم ولایتمدار دیار کریمان که در مسیر تعظیم و تکریم سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در تاریخ ۱۷ دی ماه حماسه‌ای بی نظیر افریدند؛ حماسه‌ای که تا آن روز کرمان به خود ندیده بود.

متاسفانه کرمان در آن روز بار دیگر در ماتم و اندوه فرو رفت؛ قریب به ۶۰ نفر از عاشقان و دلدادگان سردار سلیمانی در ابتدای مسیر تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در خطای بزرگ انسانی جان خود را از دست دادند و صد‌ها تن زخمی و مجروح شدند.

اکنون این پرسش برای ما بی پاسخ مانده است که چرا خیابان شهید بهشتی با عرض ۱۸ متر و حدود ۸ کیلومتر را برای تشییع انتخاب کردند؟ با احتساب اینکه تنها برای هر متر مربع دو نفر را لحاظ کنیم این خیابان حداکثر گنجایش ۲۸۸ هزار نفر را داشت.

ورود جمعیت بسیار زیاد همراه با حرکت خودروی حامل شهدا از میدان آزادی کرمان به این خیابان کم عرض امری کاملا قابل پیش بینی برای همه بود!

ریاست محترم دستگاه قضا؛ همانگونه که مستحضرید با گذشت چند روز از این فاجعه‌ی دردناک نه تنها هیچ یک از مسئولان اجرایی استان و مسئولان برگزاری مراسم، در رسانه‌ها برای پاسخگویی حاضر نشدند بلکه بعضی از آن‌ها حتی حاضر به عذرخواهی هم نشدند و دادستان شما در کرمان بعنوان مدعی العموم حقوق عامه، پیگیری‌های قضایی لازم را طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع این حادثه انجام ندادند.

این بی تدبیری و اشتباه در طراحی و انتخاب مسیر، موجب شده است که این سوژه به دست معاندین و رسانه‌های غربی برسد و حضور میلیونی مردم فهیم و ولایتمدار کرمان به حاشیه کشیده شود و سبب اشاعه این جریان غلط شود.

از جناب‌عالی انتظار می‌رود تمام تلاش خود را در قبال تضییع مهم‌ترین حق بشری که حق حیات است در خصوص هم میهنان عزیزی که در این حادثه رحلت کردند و یا دچار آسیب شده اند را با توسل به روش‌های پیش بینی شده در قانون، بکار گیرید و متخلفین را بدون ملاحظه محاکمه کنید و از دادستان محترم استان کرمان جناب آقای سالاری بخواهید که بعنوان مدعی العموم به این قضیه ورود پیدا کنند و علل وقوع در مورد این فاجعه را صریحا مشخص و عوامل آن را شناسایی و معرفی کنند.

در غیر اینصورت اگر مسئولین مقصِّر در این حادثه مذکور در مدت زمان کوتاه و معقولی، پاسخگوی جان از دست رفته این تعداد از هم وطنان ما نباشند و مجدداً این حرف را تکرار کنند که این تعداد کشته طبیعی بوده ما دانشجویان انقلابی آتش خشم خود را شعله ورتر می‌کنیم و با اتکاء به پشتوانه‌ی عدل حضرت احدیت به صورت آتش به اختیار وارد عمل می‌شویم و تا تنبُّه عاملین، جزئیات مسئله را بصورت شفاف و با جدیت در رسانه‌های جمعی و ملی مطرح می‌کنیم، تا شاید قضیه بر همگان روشن شود.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi