پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:06:41 - یکشنبه 6 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان:
شهادت صفتی از اوصاف حیات طیبه است/ دانشگاههای کرمان ۱۴۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند
رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان عنوان کرد: دانشگاههای استان کرمان ۱۴۰ شهید اعم از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به انقلاب تقدیم کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد” دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان شنبه پنجم اسفند ماه در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد؛ در این مراسم سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه و محمدمهدی زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مجلس به همراه جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم دکتر حمدلله منظری توکلی رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان اظهار داشت: شهادت مرگیست انتخابی، شهادت نوع خاصی از مرگ نیست بلکه صفتی از اوصاف حیات طیبه است.

وی افزود: شهید نظر می کند به وجه الله یعنی حجاب و پرده ای در کار نیست و آنگاه انسان به لقاء الله میرسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان خاطرنشان کرد: شهید زیباترین زخمی است بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لبهای سرخ حقیقت میتراود.

منظری توکلی با اشاره به اهمیت بزرگداشت قهرمانان ملی توضیح داد: در هر فرهنگی و هر جامعه ای یکسری ارزشها دارند که فرهنگ جامعه را میسازند در فرهنگ ما شهادت یکی از ارزشهای الهی است که باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم و این فرهنگ اصیل را به فرزندان این‌مرز و بوم منتقل کنیم.

وی در خصوص برگزاری کنگره های شهدای دانشجو گفت: از سال ۱۳۹۲ قرار بر این شد که کنگره شهدای دانشجو برگزار شود و اولین کنگره در سال ۹۳ برگزار شد و این دومین کنگره است که به همت بسیج دانشجویی و همچنین حمایت سردار ابوحمزه و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار میگردد.

رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان در پایان تصریح کرد: دانشگاههای استان کرمان ۱۴۰ شهید اعم از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به انقلاب تقدیم کردند که در این کنگره از ۳ کتاب که زندگینامه شهید فولادی، زندگینامه شهید عبدالله زاده و زندگینامه ۱۴۰ شهید دانشجو می باشند رونمایی میگردد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi