پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:35:26 - چهارشنبه 9 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پروفسور زاهدی:
سیاست های دولت مانع پرتاب ماهواره
زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یک زمان برای ارسال یک ماهواره باید التماس کشورهای دیگر از شرق تا غرب را می کردیم آخرش هم ارسال نمی کردند و روز آخر به ما جواب رد می دادند ولی امروز ماهواره را خودمان می سازیم که هر زمان سیاست های دولت اجازه بدهد آن را پرتاب می کنیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، رئیس سابق این کمیسیون و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عصر روز پنجشنبه ۹۷/۷/۲۶ در جمع دانشجویان نخبه ی شرکت کننده در اولین دوره ی شهید دیالمه ی منطقه ی جنوب شرق در سالن اجتماعات مهمانسرای ثارالله کرمان پس از عرض تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) و خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: اگر بخواهیم مقایسه ای بین وضعیت دانشگاه ها قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم شما فقط همین را درنظر بگیرید که ما وقتی می خواستیم برخی کتاب ها را بخوانیم باید چند نفر کشیک می گذاشتیم تا کسی متوجه نشود ولی الان علنا نظام در دانشگاه ها مورد نقد قرار می دهند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سنگ اندازی ها جلوی راه کشور و پیشرفت های علمی اظهار داشت: یک زمان برای ارسال یک ماهواره باید التماس کشورهای دیگر از شرق تا غرب را می کردیم آخرش هم ارسال نمی کردند و روز آخر به ما جواب رد می دادند ولی امروز هم ماهواره را خودمان می سازیم در همین دانشگاه ها ماهواره هایی با دقت یک متر که هر زمان سیاست های دولت اجازه بدهد آن را پرتاب می کنیم، هم پرتابگرش را و هم تجهیزات کنترل زمینی آن را می سازیم. همینطور در صنایع هسته ای چنان پیشرفت کردیم که غربی ها انگشت به دهان ماندند و تا ندیده بودند باورشان نمی شد ما چه چیزهایی ساختیم.
زاهدی تصریح کرد: ما در سال ۲۰۱۸ رتبه سوم تحقیقات فازی را داریم، که از آمریکا و کشورهای غربی بالاتریم. چون جوان های ما اطلاع ندارند گاهی بی عنایتی می شود به این دستاوردها.
وی افزود: با این حال ما الان چالش ها بزرگی در حوزه آموزش عالی داریم. بزرگترین آن مشکل اشتغال فارغ التحصیلان ما می باشد. علتش عدم وجود مهارت آموزی و آموزش خود اشتغالی است.
زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در آخر پاسخگوی سوالات دانشجویان نخبه ی شرکت کننده در اولین دوره ی شهید دیالمه ی منطقه ی جنوب شرق بود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi