پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:29:45 - پنجشنبه 4 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت؛
چرا برخی از نام شهید هراس دارند؟
خیابان ها به نام شهدا مزین شدند تا هر وقت نشانی منزل را می دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید با آرامش و امنیت به منزل می رسیم.

شهدا با خدا باوری و خود باوری به تمام زیبایی های دنیا پشت پا زندند و جلوی دشمن ایستادگی کردنند و پیروز شدند.

گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهیدان از خود شهادت کمتر نیست، حفظ راه شهداو پاسداری از خون آنان وظیفه اصلی ما است.

خیابان ها به نام شهدا مزین شدند تا هر وقت نشانی منزل را می دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید با آرامش و امنیت به منزل می رسیم.

اینکه کوچه و خیابان و بزرگراها به اسم شهیدان مزین شود کم تر کاری است که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام داده ایم.

مدتی است که در برخی نقاط کشور شهرداری ها اقدام به حذف نام شهدا کرده‌اند ابتدا از کلان شهرها شروع شده وبه استان ها و شهر های کوچک و حتی مناطق محروم رسیده است. این در حالی است که نه تنها مردمان این منطقه بلکه عموم جامعه همواره به شهدا عنایت واحترام خاصی دارند و همگان میدانند هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست می آورد به برکت خون این جوانان شهید است.

علت چیست آیا واژه ی شهید و نام شهیدان غیر از اقتدار و رشادت و یادآوری عزت کشورمان معنایی دیگری دارد که بعضی ها از وجود این نام دلگیر و ناخوش هستند.

اینکه بگوییم به علت طولانی بودن متن تابلو ها اقدام به حذف واژه شهید کرده ایم برای ما قابل توجیهه نبود چراکه در سال های اخیر کوچه هایی به نام استاد شجریان، استاد مشایخی و همچنین بزرگرا هایی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر کرده است که گویا حواس رانندگان را پرت نمی کند.

افرادی  که مدعی حذف نام شهدا و پسوند شهید به علت طولانی شدن متن تابلو و قوانین رانندگی هستند بدانند که اگر شهدا نبودند انقلاب هم نبود و منو شما باید بدنبال هویت اصلیمان می گشتیم.

آیا بهتر نبود قبل توجیه غیر منطقیتان بابت بالا بودن سرعت رانندگان و عدم توانایی در خواندن تابلو برای حذف واژه شهید به فکربازسازی کوچه و خیابان های شهر باشید که در اوج رحمت خداوند  درزمان بارندگی شاهد این همه آبگرفتگی و یا آسفالت های معیوب نباشیم.

یاد شهیدان را بایدزنده نگه داشت و نباید اجازه دهیم تا یاد شهیدان در جامعه‌ از ذهنیتها خارج شود .

انتهای پیام /ی

 

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi