پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:20:47 - شنبه 30 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احمد حمزه:
دولت تمهیدات لازم را برای سال ۱۳۹۷ نیاندیشید تا از اقتصاد صیانت کند / امروز نیاز به یک وزیر اقتصاد جوان و استاد دانشگاه داریم
دکتر احمد حمزه: سلامت بازارکار خوب نیست، دوگانگی بین حرف و عمل مسئولین موجب دوری مردم از مسئولان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی / احمد حمزه در نشست مطالبه گری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: اعتقاد دارم که اگر مملکت پیشرفت کند باید ۸۰ درصد مجلس را دکتری حقوق تشکیل دهد چرا که باید یاد بگیریم که مشورت کنیم.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند قانونگذاری ما اشتباه است و بارها اتفاق اقتاده است که ما قانونی را تصویب کردیم ولی بعدا فهمیدیم اشتباه است.

دولت تمهیدات لازم را برای سال ۱۳۹۷ نیاندیشید تا از اقتصاد صیانت کند

این نماینده مجلس با بیان اینکه اوضاع اقتصادی خوب نیست، ابراز داشت: با توجه به رویدادهای سال گذشته مسئولان می توانستند پیش بینی کنند که سال ۹۷ اوضاع و احوال به چه سمتی پیش می رود ولی دولت تمهیدات لازم را نیاندیشید تا از اقتصاد صیانت کنند.

سلامت بازارکار خوب نیست، دوگانگی بین حرف و عمل مسئولین موجب دوری مردم از مسئولان شده است

حمزه تصریح کرد: امروز و در این شرایط، تمام کسانی که در اقتصاد دستی دارند باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند ولی وقتی نگاه می کنیم و از اتفاقی مانند ثبت سفارش های واردات کالاهای غیرضرور کاملا معلوم است که این چنین نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان ادامه داد: شاخص ها نشان می دهد سلامت بازارکار خوب نیست و از طرف دیگر دوگانگی بین حرف و عمل مسئولین موجب دوری مردم از مسئولان و عصبانیت آنها شده است.

مقام معظم رهبری بارها بر مسایل اقتصادی تاکید می کنند اما ما به آن بی توجهی می کنیم

حمزه گفت: علت دیگر مشکلات ما این است با وجود اینکه مقام معظم رهبری بارها با انتخاب شعار سال بر مسایل اقتصادی تاکید می کند اما ما به آن بی توجهی می کنیم.

وی با انتقاد از عدم گسترش صادرات کشور ادامه داد: چرا در زمانی که شوروی فرو پاشید ما حتی در مناطقی که قبلا جزء ایران بودند برای صادرات برنامه ریزی نکردیم و حالا هم که در عراق و سوریه بیشترین هزینه را میدهیم اما از لحاظ اقتصادی استفاده نمیکنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امروز در برخی آسیب های اجتماعی رتبه خوبی نداریم، بیان داشت: نتیجه این می شود که در ایران زخمی به وجود می آید که همگی در آن مقصر هستیم و مگس ها نیز دور آن می چرخند.

باید بر جوانان و بر توان داخلی تکیه کنیم

حمزه با اعلام اینکه امروز همه باید به دنبال درمان باشیم ابراز داشت: همانطور که در زمان جنگ یاد گرفتیم که باید بر جوانان و بر توان داخلی تکیه کنیم، حالا هم زمان آست تا یاد بگیریم جدا کردن اقتصاد از نفت و صرفه جویی کردن بسیار ضروری است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص وضعیت بهداشت و درمان جنوب استان گفت: اوضاع بهداشت درمان در جنوب کرمان کاملا نابسامان است، در برخی نقاط تخت داریم ولی پزشک متخصص نداریم.

جنوب کرمان مسئولین فریاد گری ندارد که حق مردم را بگیرد

این نماینده مجلس تاکید کرد: نظام اسلامی به جنوب بسیار خدمت کرده است ولی باید بیشتر خدمت کرد.

این مسئول در جنوب کرمان با انتقاد از روند اعطای اعتبارات در کشور گفت: جنوب کرمان مسئولین فریاد گری ندارد که حق مردم را بگیرد.

وی درخصوص آتش سوزی یک مرکز درمانی در قلعه گنج گفت: این مرکز تنها مرکز درمانی منطقه نیست و قلعه گنج دارای بیمارستان است.

حمزه با انتقاد از بزرگنمایی عقرب گزیدگی ها در جنوب کرمان گفت: سالانه هزاران نفر از عقرب گزیدگی نجات پیدا می کنند.

وی درباره علت مرگ برخی افراد به خصوص کودکان در اثر نیش عقرب تشریح کرد: به دلیل خطرناک بودن پادزهر نیش عقرب حتما باید در محلی که پزشک هست نگه داری شود که متاسفانه در برخی مناطق پزشک نداریم.

این پزشک متخصص گفت: از زمان های گذشته نیاز به اجرای طرح تحول نظام سلامت احساس شد اما به دلیل مشکلاتی که ایجاد می کرد و امروز هم رخ داد، کسی جرات اجرای آن را نداشت.

باید با کسانی که موجب آشفتگی بازار می شوند برخورد قهری داشت

حمزه در پاسخ به انتقاد دانشجویان مبنی بر اینکه اگر مشکلات طرح قابل پیش بینی بود چرا برای آن فکری نشد، تشریح نمود: طرح تحول نیاز به نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع دارد که آن نیز وابسته به پرونده الکترونیک سلامت هر فرد که برای آن نیاز به ارتباطات داریم که در اختیار وزارت دیگری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بیمه رایگان موجب شد که بخشی از افرادی که بیمه خویش فرما بودند نیز به این طرح بپیوندد در نتیجه هزینه های اجرا را دوبرابر کرد.

این نماینده مجلس افزود: قرار بود دفترچه برای بستری باشد اما تبدیل به دفترچه درمانی مانند بقیه دفترچه ها شد.

حمزه تصریح کرد: البته این طرح نتایج مثبتی هم داشت از جمله در بیشتر شهرها از جمله جنوب کرمان کلینیک های تخصصی در حال راه اندازی است.

این نماینده مجلس در خصوص مسایل اقتصادی نیز بیان داشت: من قائل به برخورد قهری با کسانی هستم که موجب آشفتگی بازار می شوند.

امروز نیاز به یک وزیر اقتصاد جوان و استاد دانشگاه داریم

وی با تاکید بر اینکه با هر متخلف و در هر لباسی که باشد باید برخورد شود و با مصلحت اندیشی پیش رفتن به ما ضربه می زند گفت : هرکسی که در نظام مسئولیت داشته باید زیر ذره بین رود که اگر داراییش متناسب با فعالیتش نبوده باید پس دهد.

این نماینده مجلس درخصوص تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: امروز نیاز به یک وزیر اقتصاد جوان و استاد دانشگاه داریم.

کسانی که ثروت اندوزی کردند باید مالیات دهند

حمزه با بیان اینکه اسلام با فعالیت اقتصادی مشکل ندارد ولی با فرار مالیاتی مشکل دارد، اعلام کرد: کسانی که ثروت اندوزی کردند باید مالیات دهند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درباره طب سنتی گفت: من به دنبال ایجاد فراکسیون حمایت از طب سنتی هستم چرا که معتقدم این روش درمانی می تواند به کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت سلامت کمک کند.

راه حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان، رواج کشت جایگزین است

وی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان از وضعیت کشاورزی استان اظهار داشت: نمره ترویج کشاورزی در جنوب کرمان صفر است.

حمزه راه حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان رواج کشت جایگزین دانست و ابراز داشت: همانطور که با ترویج کاشت سیب زمینی و پیاز جنوب کرمان توانست مشکل کشور را حل کند حالا هم باید با ایجاد مزارع نمونه و ترویج کشت جایگزین مشکل جنوب کرمان حل شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi