پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:51:38 - سه شنبه 5 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور؛
در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آموزش متناسب با شرایط جغرافیایی استان ها است/اشتغال ۷۵ درصدی دانشجویان این دانشگاه
پیش بین بیان کرد: این دانشگاه بالاترین درصد اشتغال را در بین زیرنظام های آموزشی دارد و ۷۵ درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی اشتغال دارند که بیش از ۴۷ درصد آنان در ارتباط با رشته خود شاغل هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” سید احمدرضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست خبری آغاز به کار موسسه علمی کاربردی جمعیت حلال احمر استان کرمان عنوان کرد:دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مولد انقلاب اسامی است و ما باید به اصول و ارزش های اولیه ایجاد این دانشگاه پای بند باشیم تا هزینه و وقت جوانانی که به این دانشگاه اعتماد می کنند تلف نشود.

پیش بین با اشاره به اینکه مدرک و مدرک گرایی بن بست است بیان کرد:تنها مدرک نمی تواند برای کشور و جوانان کارآمد باشد و آنچه که آمار نشان می دهد تا نیم قرن آ ینده دکترای تخصصی در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی علیرغم  همه ی پیشرفت های خود در بحث دانشجویی نیازمند کار است اظهار کرد: با ابلاغ مصوبه هئیت امنا بنا بر این شد که مراکز علمی و کاربردی پنج درصد از درآمد خود را صرف هزینه های فرهنگی و دانشجویی بکنند و در سال نحصیلی جدید دانشجویان این دانشگاه می توانند ۵۰ درصد از شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند.

پیش بین با اشاره به  سه هزار شغل تعریف شده ای که در کشور وجود دارد عنوان کرد:  این آمار در برخی از کشورها بیش از ۱۳ هزار شغل است و افراد در این کشورها موظفند صلاحیت حرفه ای برای شغل خود کسب کنند که این امر در ایران علاوه بر خلاء قانونی، نیاز به فرهنگسازی دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی در محیط کار تحصیل می کند که ظرفیت بالای این دانشگاه برای افزایش مهارت آموزی در برنامه های اموزشی را نشان می دهد.

وی افزود:  افزایش رقم ارتباط اشتغال با تحصیل نیازمند فعالیت بیشتر است لذا بیش از ۴۷ درصد دانشجوهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباط با رشته خود شاغل هستند که باید این آمار افزایش یابد و اشتغال در ارتباط با توانمندی های فرد و هدفمند باشد.

پیش بین خاطر نشان کرد: نیازهای استان ها در رابطه با شغل های مختلف شناسایی شده زیرا یکی از وظایف دانشگاه های علمی کاربردی آموزش متناسب با نیاز و شرایط بومی و محلی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورگفت: در هر استان باید یک مرکز ورزش و جوانان وجود داشته باشد که این مراکز خیلی کمک می کند تا ما بتوانیم یک محیط مناسب برای دانشگاه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در بیش از ۶۰۰ نقطه کشور مرکز دارد که هر مرکزی در هر منطقه نیازسنجی می کند و بر اساس نیاز رشته های خود را تعیین می کند و متناسب با نیاز بازار آموزش را ارائه می دهد.

پیش بین بیان کرد: ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان مشغول تحصیل هستند که سه مرکز نیز تا پایان سال ۹۸ در استان کرمان تاسیس می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص بازگشت مجدد مرکز علمی کاربردی هلال احمر عنوان کرد: پس از ابلاغ اساسنامه باید برنامه راهبردی مرکز هلال احمر داده شود و این مرکز می تواند رشته های جدید متناسب با نیاز خود را تعریف کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی علیرغم  همه ی پیشرفت های خود در بحث دانشجویی نیازمند کار هستیم اظهار کرد: با ابلاغ مصوبه هئیت امنا بنا بر این شد که مراکز علمی و کاربردی پنج درصد از درآمد خود را صرف هزینه های فرهنگی و دانشجویی بکنند و در سال نحصیلی جدید دانشجویان این دانشگاه می توانند ۵۰ درصد از شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند.

پیش بین در رابطه با برنامه های پیش رو تا سال ۱۴۰۴مطرح کرد: برنامه مرکز تا این سال مشخص می شود و ظرفیت بسیار خوبی است و مرکز می تواند کارگاه ها را تجهیز و سرمایه گذاری کند و در واقع می تواند مناسب تر باشد و ثبات را به مجموعه مراکز علمی کاربردی برمی گرداند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور در خاتمه گفت: به افردای که قصد انتخاب دانشگاه را دارند توصیه می کنم این دانشگاه را در کنار بقیه دانشگاه ها قرار دهند و به واحد های استانی دانشگاه مراجعه کنند و با آینده نگری و روی باز انتخاب رشته کنند تا بتوانند آینده ی خوبی را برای خودشان رقم بزنند.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi