پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:06:31 - یکشنبه 27 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی جامع استان کرمان؛
دانشگاه علمی کاربردی از افراد خبره استقبال می کند/ ۳۹ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در رشته تحصیلی خود اشتغال یافته اند
شمسی بیان کرد:دانشگاه علمی کاربردی این امکان را داردکه از افراد خبره به عنوان مدرس استفاده کند و به دنبال شناسایی افراد خبره‌هستیم تا بتوانیم با کمک آنها برخی از رشته‌هایی که به فراموشی سپرده شده را احیا کنیم که در حال حاضر در استان کرمان ۶۴ خبره در مراکز وابسته به این دانشگاه مشغول به آموزش به دانشجویان می باشند.

به گزارش “دانشجو آزاد“: محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: خبرنگاران در جامعه همچون فرشتگانی هستند که سهل و آرامش را به مردم هدیه می دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان انسان با اشاره به اینکه خبرنگاران انسان های  بامهارت و دانا یی هستند بیان کرد:  اگر به دنبال جامعه متوازن هستیم باید خبرنگاران در همه بخش‌های جامعه به‌صورت تخصصی ورود پیدا کنند.

شمسی در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی و نحوه پذیرش دانشجویان این دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مولد انقلاب اسلامی است این دانشگاه مهارت محور است و افرادی که به دنبال کسب مهارت هستند به این دانشگاه‌ها ورود پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه بیکاری عامل اصلی مشکلات و فساد در جامعه است تصریح کرد: آموزش در محیط کار یکی از مشخصه‌های مهم دانشگاه‌های علمی کاربردی است و  بیکاری باعث ایجاد بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و گزارشات و تحقیقات نیز نشان دهنده این موضوع است که بیکاری به علت عدم وجود مهارت در فرد است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان  ماهیت جنگ‌های امروزی را  مهارتی هستند دانست و بیان کرد: اگر مهارت لازم داشته باشیم می‌توانیم در جنگ پیروز شویم و در غیر این‌صورت شکست خواهیم خورد.

شمسی به افرادی که به تازگی کنکور داده اند توصیه کرد: اگر کسانی که در کنکور به رتبه ی مورد علاقه ی خود دست نیافتند حتما به سایت دانشگاه مراجعه کنند و رشته های این دانشگاه را برسی کنند تا از میان  ۸۰۰ کد رشته ای که در دانشگاه‌های علمی کاربردی سطح کشور تعریف شده است به رویاهاشیان دست یابند.

وی ادامه داد: اکثر  کد رشته ها ی دانشگاه علمی کاربردی در دانشگاه‌های دیگر تعریف نشده است که در استان کرمان نیز در دانشگاه علمی کاربردی ۲۳۰ کد رشته مختلف وجود دارد که برای نیسمال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۱۴۰ کد رشته انتخاب شده است

شمسی در باره ی سطح بندی مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی براساس اقدامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و …  بیان کرد: ۵۱۸ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که از دو سال گذشته سطح‌بندی این مراکز آغاز شده که مراکز در ۴ سطح، سطح بندی شده‌اند و بهترین مراکز در سطح ۱ قرار دارند و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی از سطح دانشگاه‌ها اطلاع یابند. شایان ذکر است که در این سایت رشته‌های علمی کاربردی نیز وجود دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی استان ۵۳ درصد نسبت به سال گذشته ارتقاء سطح داشته است مطرح کرد: اگر دانشگاه‌های سطح ۴ در دو دوره ارتقا سطح پیدا نکنند، دیگر همکاری با آنها قطع خواهد شد، که خوشبختانه در استان کرمان مرکزی با سطح ۴ نداریم.

شمسی در ادامه بیان کرد:دانشگاه علمی کاربردی این امکان  را داردکه از افراد خبره به عنوان مدرس استفاده کند و به دنبال شناسایی افراد خبره‌هستیم تا بتوانیم با کمک آنها برخی از رشته‌هایی که به فراموشی سپرده شده را احیا کنیم که در حال حاضر در استان کرمان ۶۴ خبره در مراکز وابسته به این دانشگاه مشغول به آموزش به دانشجویان می باشند.

وی در خصوص راه‌اندازی مراکز نوآوری در دانشگاه‌های علمی کاربردی عنوان کرد: ایده‌های خوب را می‌خریم لذا در همین راستا مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی در حال راه اندازی هستند و افرادی که ایده‌های نو دارند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند که به صاحبان ایده‌ها برای گسترش و راه‌اندازی کسب و کار خود ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد اعطاء می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: در آینده صندوق حمایت و پژوهش در دانشگاه‌ها علمی کاربردی راه‌اندازی خواهد شد و آمارهایی خروجی فارغ التحصیلان این دانشگاه نشان می دهد که ۳۹ درصد از دانش‌اموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده‌اند.

شمسی به پایان کار مراکز علمی کاربردی دولتی براساس بخشنامه هیات وزیران نیز اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبات شورای عالی کشور، مراکز علمی کاربردی دولتی تعطیل شدند که در استان کرمان ۱۷ مرکز دولتی تعطیل شده و هم اکنون ۱۶ مرکز خصوصی و عمومی مشغول به فعال هستند ضمن آنکه دو یا سه مرکز جدید نیز در حال تاسیس داریم.

وی در پایان بیان کرد: پیش‌بینی می شود که در  مهر امسال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سطح استان کرمان پذیرش داشته باشیم که این پذیرش از ۲۸ مردادماه جاری آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi