پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:55:18 - شنبه 12 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرپرست گروه جهادی دانشجویان دامپزشکی استان کرمان؛
اجرای طرح مقابله با تب مالت برای اولین بار در کرمان/واکسیناسیون رایگان ۱۰۰ هزار دام در منطقه ی عشایر نشین بردسیر
روجا سیف زاده بیان کرد:صبح امروز ۱۲ مردادماه گروه جهادی دانشجویان دامپزشکی استان کرمان با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم به منطقه ی عشایر نشین لاله زار بردسیر اعزام شدند.

روجا سیف زاده سرپرست گروه جهادی دانشجویان دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در استان کرمان  با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم اجرا شده است.

سیف زاده بیان کرد: ۲۱ نفر از دانشجویان جهادگر رشته ی دامپزشکی  صبح امروز ۱۲ مردا ماه جهت خدمت رسانی به مردم عشایرنشین منطقه لاله زار بردسیر به این منطقه اعزام شده اند و تا مدت یک هفته در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در این فصل از سال عشایر به منطقه لاله زار بردسیر کوچ می کنند گفت:به دلیل اینکه تراکم دام در لاله زار زیاد است منطقه ی مهمی به حساب می آید و با پیش بینی های صورت گرفته حدود ۱۰۰هزار دام به این منطقه می آیند.

سیف زاده با بیان اینکه طرح کنترل تب مالت اولویت فعالیت این گروه است تصریح کرد: تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که متاسفانه درمان قطعی ندارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری با واکسیناسیون است.

این دانشجو جهادگر در ادامه مطرح کرد : در این طرح با ارائه ی واکسیناسیون رایگان آماده ی خدمت رسانی به عشایر منظقه ی لاله زار هستیم.

سیف زاده با اشاره به اینکه تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار این گروه قرار می گیرد اظهار کرد: بخش دوم این طرح علاوه بر پیشگیری تب مالت مسئله نمونه گیری است که این نمونه گیری ها از شیر و خون دام به منظور  ارزیابی میزان ابتلای بروسلوز در منطقه صورت می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد :در بخش سوم از خدمت رسانی های این گروه می توان به  آموزش بیماری های مشترک در بین دام و پاسخگویی به سوالات مردم آن منطقه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi