پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:10:29 - جمعه 3 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگاهی بر اردوهای جهادی دانشگاههای کرمان در سالی که گذشت؛
جهادگرانی که آستین همت بالا زدند تا جای خالی ژست بگیران کت و شلواری را پرکنند
اسم منطقه مهم نیست هرجایی که نشانی از درد باشد هرجا که بندگان خدا طعم محرومیت را چشیده باشند؛ مقصد همانجاست.

به گزارش “دانشجوآزاد” از اسمش پیداست که هدف چیست؟ “جهاد”، “اردوی جهادی”؛ اینجا از کیک و ساندیس خبری نیست! حقوق نمی دهند! از پست و مقام خبری نیست؛ تنها فقر است و درد است و محرومیت؛ اینجا کسی با دوربین و کت و شلوار و ژست انتخاباتی نمی آید؛ تنها عده ای دانشجوی خاکی با دلی پاک به اوج محرومیت سفر می کنند.
جوانانی که قصدشان ساختن و سازندگی است، سازندگی که از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود؛ هیچ اجباری در کار نیست فعالیتی خودجوش که معامله ایست با خدا در محیطی که رنگی از ریا و نمایش های شهری ندارد، اینجا خودسازی در درون به اوج خود می رسد.
اسم منطقه مهم نیست هرجایی که نشانی از درد باشد هرجا که بندگان خدا طعم محرومیت را چشیده باشند؛ مقصد همانجاست؛ چند سالی است که دانشجویان آستین همت بالا زده و هجرت می کنند از خود، از آسایش و راحتی و شهرنشینی؛ اینها می خواهند تا آخر خط با انقلاب بمانند همانطور که امامشان روح الله (ره) فرمود: “تنها کسانی با ما تا آخر خط می مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.”
جهادگران کرمانی نیز در سال ۹۶ هرجا که توانستند حضور پیدا کردند تا غبار غم و درد و محرومیت را کمرنگتر کنند؛ عده ای به کرمانشاه اعزام شدند و در کنار مردم زلزله زده آن دیار علاوه بر تامین اقلام موردنیاز و توزیع غذای گرم درآواربرداری نیز سهیم شدند.
مناطق زلزله زده کوهبنان و هجدک نیز مقصد گروهی دیگر بود تا در سرمای زمستان اندکی دلگرمی برای زلزله زدگان باشند.

 

در کنار این حوادث که نیاز به تصمیم جهادی لحظه ای دارد؛ تیمهای دانشجویی متعلق به دانشگاههای استان کرمان طبق برنامه ریزی مدون سالانه خود در مناطق محروم جنوب استان کرمان حضور یافته و در بحثهای عمرانی و سازندگی، فرهنگی و آموزشی، همچنین بهداشت و درمان خدمت رسانی می کنند.


طبق گفته ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان، در سالهای اخیر همه گروههای جهادی، مناطق هدف داشتند یعنی هر گروه جهادی به صورت متمرکز حدود ۴ الی ۵ سال در یک روستا حضور مستمر دارد و هدف اصلی توانمندسازی روستاییان است تا مهاجرت برعکس شود و اهالی روستا با استفاده از امکانات روستا نیازهای خود را مرتفع کنند و به شهرها مهاجرت نکنند.
یکی دیگر از ابتکارات دانشجویی در زمینه فعالیتهای جهادی از جانب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان بوده که این دانشجو معلمان با هدف کشف استعدادهای دانش آموزان کم بضاعت در مناطق محروم حضور یافته و به آموزش و توانمندسازی علمی آنها کمک می کنند.
البته بحث خدمت رسانی فقط به روستاها و مناطق محروم جنوب استان کرمان ختم نمی شود و بیش از یکسال است که طرح “جمعه های خدمت” با حضور دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی، آزاد و فرهنگیان کرمان در حاشیه شهر کرمان از جمله شهرکهای سیدی، الله آباد و صنعتی برگزار می گردد و با توجه به آسیب های اجتماعی که مردم این مناطق را تحت تاثیر قرار داده در این نواحی علاوه بر ساخت و ساز و محرومیت زدایی به مباحث اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی توجه ویژه می شود.

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi