پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:11:15 - سه شنبه 18 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلسه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با محمد مهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
در جلسه ای که به صورت مجازی با دکتر محمدمهدی زاهدی برگزار شد، به موضوعاتی از جمله عدالت آموزشی، شبکه آموزشی شاد ، نیروهای خرید خدمات و ماده ۲۸ ، بودجه آموزش و پرورش و توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی پرداخته شد. در ابتدای بحث به عدالت آموزشی در بستر فضای […]

در جلسه ای که به صورت مجازی با دکتر محمدمهدی زاهدی برگزار شد، به موضوعاتی از جمله عدالت آموزشی، شبکه آموزشی شاد ، نیروهای خرید خدمات و ماده ۲۸ ، بودجه آموزش و پرورش و توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی پرداخته شد.

در ابتدای بحث به عدالت آموزشی در بستر فضای مجازی و مشکلات آن از جمله عدم توانایی مالی در خرید تبلت های هوشمند، عدم آنتن دهی در روستا ها، عدم کارآمدی محتوای آموزش تلویزیونی برای سطوح مختلف جامعه و عدم نظارت بر آموزش مجازی بیان شد و از ایشان خواسته شد بعنوان نهاد نظارتی مطالبه ای جدی در این راستا داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در این زمینه ضمن اشاره به عدم آمادگی آموزش و پرورش در جهت مقابله با بحران کرونا ، ضعف ابتدایی در آموزش مجازی را طبیعی قلمداد کردند .
ایشان در راستای بحث آموزش مجازی، آن را جزئی از یک کل به نام عدالت آموزشی خواندند و انواع مشکلات اینترنتی را مختص به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانسته و کار مجلس را در این رابطه تنها تذکر به وزیر و دولت اعلام کردند.

علاوه بر این به موضوعات استخدام نیروهای خریدخدمات، سرباز معلم ها و نهضتی ها پرداخته شد.
محمد مهدی زاهدی در این راستا ضمن تاکید بر رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان بر شیوه ی نادرست گزینش که بدون در نظر گرفتن مهارت های معلمی می باشد، نقد وارد کردند.

در قسمت دیگری از گفت وگو مساله بودجه آموزش و پرورش مطرح شد
که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشتند افزایش بودجه به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل نماید و این نگاه دولت است که باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان و بحث مهم تربیت معلم عوض شود تا با در اولویت قرار دادن آن و افزایش ظرفیت استخدام و بودجه راه را برای رسیدن به وضعیت مطلوب هموار سازد .

در ادامه به موضوع نامه وزیر علوم و اظهارات غیر کارشناسی ایشان در رابطه با دانشگاه فرهنگیان پرداخته و ماده ۲۸ اساسنامه به طور کامل تشریح شد . در این راستا دانشجویان خواستار تامین زیر ساخت لازم جهت توسعه کمی دانشگاه شدند تا راه بر بهانه جویی هایی که به دنبال کاهش ظرفیت جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان می باشد، بسته شود.

زاهدی اظهار داشت که نوشتن این نامه و انتشار آن در فضای مجازی اشتباه محض بوده که طی صحبتی با جناب وزیر، ایشان اشتباه خود را پذیرفته و سعی بر اصلاح نامه نمودند.
در ادامه ایشان ضمن اشاره به این نکته که تامین نیروی انسانی ماهر در راستای عدالت آموزشی می باشد، اظهار داشتند که این امر از طریق بالا بردن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و محدود شدن جذب به این مسیر محقق می گردد.
راهکار ایشان توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و استفاده از ظرفیت های خالی سایردانشگاه‌های وزارت علوم بود که ضمن اشاره به این نکته از موافقت وزیر علوم در این راستا، یاد کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در پایان خواستار ادامه جلسات جهت دنبال کردن مطالبات دانشجویان در مجلس شورای اسلامی شدند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi