پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:22:14 - دوشنبه 31 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان خبر داد؛
تشکیل مرکز تحقیقات میان رشته ایی شهید سلیمانی در کرمان
رضا اسماعیلی کاخ گفت: مرکز تحقیقات وهسته های وابسته با نگاهی به آینده و با تغییر رویکرد در حرکات علمی و فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های خود را در خدمت نیاز جامعه به ویژه نیاز بومی استان در بحث های علوم انسانی،صنعت، کشاورزی، دامداری ومعادن سوق می‌دهند.

به گزارش دانشجو آزاد؛ رضا اسماعیلی کاخ مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان از تشکیل مرکز تحقیقات میان رشته ای شهید سلیمانی خبر داد.

وی با بیان اینکه نیاز به چنین مراکزی در سپاه استان بسیار احساس می‌شد، ابراز کرد: سعی ما بر این بوده است تا هسته های علمی بسیج دانشجویی استان کرمان را وابسته به این مرکز در سراسر استان تاسیس کنیم،لذا حرکت علمی این مراکز با نگاه پژوهشی و مسئله محوردر بسیج دانشجویی کرمان آغاز شده است، گرچه در کنار آن در دفاتر شهرستانی بسیج دانشجویی کرمان نیز چنین هسته هایی نیز شکل می گیرند.

اسماعیلی کاخ اذعان کرد: این هسته ها متناسب با نیاز هر شهرستان ایجاد می شود لذا مرکز پژوهش شهید سلیمانی سعی دارد با روحیه ی جهادی در راستای حل مسائل اساسی کشور گام بردارد و با گرد هم آوردن دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا فارغ التحصیل بسیجی اقدام به تشکیل گروه های پژوهشی با محوریت انجام پروژه های مختلف مرتبط با موضوع خواهند داشت.

وی اهداف اصلی تشکیل مرکز تحقیقات شهید سلیمانی را انجام پروژه های پژوهشی با جهت گیری تولید علم بومی و حل مسائل کشور دانست و تاکید کرد: بسترسازی تربیت نیروی متعهد و متخصص در راستای اهداف انقلاب اسلامی، کارآفرینی دانش بنیان در بین محققین، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه ها و ایجاد کسب و کارهای مستقل، بستر سازی جهت توسعه و ترویج نتایج و یافته های علمی و پژوهشی در میان بسیجیان استان کرمان، هدایت و پشتیبانی از گروه های حل مساله و اشاعه تفکر بسیجی در چهارچوب اسلام ناب در عرصه علم و جهاد علمی از دیگر اهداف این مرکز است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در خصوص به کار بردن کلمه میان رشته ای در این مرکز، گفت: این مرکز تحقیقات وهسته های وابسته با نگاهی به آینده و با تغییر رویکرد در حرکات علمی و فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های خود را در خدمت نیاز جامعه به ویژه نیاز بومی استان در بحث های علوم انسانی،صنعت، کشاورزی، دامداری ومعادن سوق می‌دهند.

رضا اسماعیلی کاخ در پایان با بیان اینکه ما امیدوار هستیم متناسب با نیاز استان‌ هسته  های این مرکز تحقیقاتی را به تمام شهرهای استان گسترش دهیم، گفت : با هدف محرومیت زدایی و بالا بردن روند تولیدعلمی استان می توانیم قدم‌های موثری را از خود برجای گذارده و ماموریت خود را که در راستای جهش تولید و مبحث اقتصاد مقاومتی است نیز رشد دهیم، لذا علاقه مندان جهت همکاری با این مرکز پژوهش می توانند به معاونت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/طهماسبی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi