پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:57:02 - دوشنبه 1 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در پی جاری شدن سیل در منطقه شهداد مطرح شد؛
بی توجهی به لایروبی معابر پس از سیل های اخیر حادثه آفرید/ طراحی اشتباه معابر عامل نفوذ آب به منازل مسکونی منطقه سیل زده شهداد
در منطقه شهداد جاری شدن سیل در سال های گذشته به دفعات تکرار شده است، لایه ای را که سیلاب با خود آورده روی هم جمع شده است و بستر معابر روی همین لایه ساخته شده است بنابراین باعث پایین رفتن منازل نسبت به معابر و نفوذ سیل اخیر به آن ها شده است.

به گزارش دانشجو آزاد؛ با توجه به بارش شدید باران، شهرستان شهداد و برخی از روستاهای آن درگیر سیل شدند، از همان ساعات اولیه جهادگران از پایگاه های بسیج دانشجویی، طلاب، همچنین نیروهای سپاه و امدادگران در منطقه حضور یافتند.

لازم به ذکر است که سیل به بیش از ۸۰ منزل مسکونی در روستای اندوهجرد نفوذ پیدا کرده است و در اثر این حادثه بخشی از کشاورزی منطقه دچار خسارت شده است.

رضا اسماعیل کاخ در حاشیه خدمت رسانی به مردم سیل زده شهداد و اندوهجرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سه گروه جهادی از دانشگاه های استان کرمان با همت جمعیت های سطح شهر در منطقه شهداد و امیرآباد مستقر شده اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ابراز کرد: با همت گروه های جهادی آب با کف کش ها از منازل تخلیه شده است و جهادگران در حال شست و شو و تعمیر لوازم منزل مردم سیل زده هستنند، همچنین پخت غذا و نان در سه وعده از دیگر خدمات گروه های جهادی در منطقه است.

رضامند در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهداد در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص علت نفوذ آب به منازل ابراز کرد: با توجه به اینکه جاری شدن سیل در سال های گذشته در این منطقه تکرار شده است، لایه ای را که با خود آورده روی هم جمع شده است.

نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کرمان خاطرنشان کرد: کارشناسان بدون رعایت کردن اصول زیر ساخت ها بر روی همین لایه ها بستری را برای معابر آماده کردند و این امر باعث شد که تمام منازل نسبت به معابر پایین تر روند و آب به منازل نفوذ پیدا کند، در حالیکه اگر منازل ۳۰ سانتی متر از معابر بالاتر بود از ورود سیل به منازل جلوگیری می شد.

انتهای پیام/ ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi