پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:01:36 - سه شنبه 15 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشجویان کرمانی در راه سرزمینهای نور؛
اولویت راهیان نور با سفراولی ها/ اعزام ۳۳۰۰ نفر در ۵ مرحله از نیمه دوم اسفندماه
ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان عنوان کرد:سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی شرکت در اردوهای راهیان نور داریم ولی ما حدود ۳هزار نفر را اعزام می کنیم.

به گزارش “دانشجوآزاد“؛ هر ساله در اسفند ماه دانشجویان سراسر کشور خود را برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب آماده می کنند تا دلیل امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی را در میان سرزمین های نور جستجو کنند.

شاید بتوان گفت پیشینه برگزاری اروهای راهیان نور به سال ۷۶ برمیگردد اگرچه از همان سالهای ابتدایی جنگ، خانواده های شهدا با حضور در مناطق عملیاتی یاد و خاطره عزیزان خود را گرامی می داشتند؛ اما به طور سازماندهی شده پس از سال ۱۳۷۶ بسیج دانشجویی از ظرفیت های اردوهای راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان های دانشجویی شروع شد و سپس بسیج محلات نیز شروع به اعزام کاروان هایی نمودند.

سفر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در تاریخ ۷۸/۱/۸به یادمان شلمچه و حضور در میان زائران راهیان نور باعث شد توجه ویژه ای به موضوع راهیان نور در نیروهای مسلح بوجود آید، همچنین استقبال مردم از راهیان نور نیزگسترده تر شد. بطوری که در تاریخ ۱۲/۱۲/۷۸ دستورالعملی مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی راهیان نور با مسئولیت و ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ گردید در این دستور العمل به ۲۱ محل جهت بازدید کاروان های راهیان نور اشاره شده است.

این حرکت بزرگ فرهنگی سالهاست که روشنایی راه دانشجویان جویای حقیقت است که گرچه دوران جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند اما با حضور در اردوهای راهیان نور و شنیدن روایتهای موثق یادگاران عرصه دفاع می توانند گذشته ایران اسلامی را بهتر شناخته و با دیدی روشن آینده ساز کشور خود باشند؛ دانشجویان کرمانی نیز از این قافله عقب نمانده اند و امسال نیز به سیاق سالهای گذشته از ۱۵ اسفند ماه در قالب کاروانهای ۵ گانه به سرزمین های نور اعزام می گردند.

در این راستا گفتگویی با ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان داشتیم؛ وی گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی شرکت در اردوهای راهیان نور داریم ولی ما حدود ۳هزار نفر را اعزام می کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده قریب به ۳۳۰۰ نفر در ۵ مرحله از نیمه دوم اسفندماه به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

بهروز توضیح داد: اولویت ما دانشجویانی است که تاکنون به مناطق اعزام نشده اند؛ همچنین انتظار داریم یک کار فرهنگی مثبت و اثرگذار صورت گیرد که تاثیر مثبتی در افکار دانشجویان داشته باشد.

وی ادامه داد: شناخت بحث دفاع مقدس و ارزشهای جنگ و شهدا اولویت اول ماست؛ که الحمدلله خیرات و اثرات این اردوها را به وضوح در دانشگاهها می بینیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در پایان در رابطه با اینکه راهیان نور امسال تفاوتی با سال های دیگر دارد ادامه داد: در سفر راهیان نور ترددهای شبانه دستگاه های اتوبوس را ممنوع اعلام کردند و این موضوع  بار هزینه راهیان نور را بیشتر کرده است امیدواریم که سفر راهیان نور امسال همچنان سال های گذشته با روالی مطلوب پیش برود.

برنامه اعزام دانشگاههای استان کرمان به شرح ذیل می باشد:

ردیف دانشگاه تاریخ اردو زمان ثبت نام شرایط ویژه
۱ دانشگاه شهید باهنر کرمان ۱۶ لغایت۲۱ اسفندماه ۱۲ لغایت ۳۰ بهمن ماه ۵۰درصد تخفیف ویژه دانشجویان جدید الورود
۲ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برادران: ۱۷ لغایت ۲۳ اسفندماه

خواهران: ۲۱ لغایت ۲۷ اسفندماه

۱ الی ۱۳ اسفندماه  
  دانشگاه فرهنگیان کرمان برادران: ۱۷ اسفندماه

خواهران: ۱۳ اسفندماه

  ۵۰درصد تخفیف ویژه دانشجویان جدید الورود
  دانشگاه علوم پزشکی کرمان برادران: ۱۷ اسفندماه

خواهران: ۲۱ اسفندماه

ثبت نام از طریق ربات:

@Jahadgar_kmu_bot

اعزام دانشجویان متاهل نیز امسال صورت می گیرد
  مراکز آموزش عالی شهرستان بم برادران ۲۲:اسفند ماه
خواهران:۲۱ اسفندماه
۳۰بهمن الی ۱۴اسفند هزینه برای دانشجویان جدید الورود ۴۰هزار تومان
وسایر دانشجویان۵۰هزار تومان می باشد
  دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ۲۸بهمن الی۳اسفند ماه برادران: ۲۱اسفند
خواهران:۲۲اسفند
تمامی غیبت های کلاسی و امتحاناتدر بازه زمانی برگزاری اردو برای زائران مجاز می باشد

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi