پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:07:53 - یکشنبه 28 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان؛
افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور
طاهر عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آگاهی سازی عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع و راحت جامعه دانشگاهیان به چکیده آخرین دستاورده‌های کشور در این صنعت است.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر محمد علی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های صنعت هسته ای کشور بیان کرد: بدون شک تکنولوژی هسته­ ای، در دنیای امروز که به مرز پایانی انرژی­ های دست نیافتنی و فسیلی مثل نفت و گاز و … رسیده است، از زیر بنایی‌ترین فن‌آوری های هزاره سوم محسوب می‌شود.

طاهر ادامه داد: چهل وهشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته­‌ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان، در سه بخش کلی «مرور چرخه سوخت هسته‌ای»، «نیروگاهی» و «کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف» افتتاح خواهد شد. برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در محافل دانشگاهی، ضمن ایجاد ارتباط قوی­تر بین صنعت و دانشگاه، باعث شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص در دانشگاه‌ها می‌­شود. نیروهایی که توان لازم جهت فعالیت در عرصه گسترده انرژی هسته­‌ای را دارا است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: در واقع دستاوردهای هسته­‌ای یکی از بزرگ­ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که تبیین این دستاوردها در حوزه‌های مختلف به صورت خاص ضروری به نظر می‌­رسد. فعالیت محققان کشورمان علیرغم توطئه‌ها و تحریم‌ها در حوزه‌های سلامت، کشاورزی و فیزیک هسته‌­ای به‌گونه­ای است که اکثر مردم جهان و دولت‌مردان آنان تحریم‌های علیه ایران را بی‌نتیجه دانسته و موافق داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران بوده و هستند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه آگاهی سازی عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای دانست و افزود: معرفی صنعت هسته ای به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع و راحت جامعه دانشگاهیان به چکیده آخرین دستاورده‌های کشور در این صنعت است.

طاهر در پایان مطرح کرد:رفع ابهام در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای در کشور، چه به لحاظ ایمنی و زیستی محیطی و چه به لحاظ سیاسی جهت خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمنان، ایجاد علاقه‌مندی و جذب کارشناسان، محققین و متخصصین دانشگاهی و نخبه‌ها، تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به ویژه درکشاورزی و پزشکی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

انتهای پیام/ی

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi