پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:37:16 - دوشنبه 17 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:
اشتغالزایی ۳ هزار نفری در بخش تعاونی ها/ رشد ۱۰۰ درصدی صادارات در حوزه تعاون
رضا اسماعیلی گفت: در سال گذشته ۱۸۹ تعاونی به ثبت رسیده است که سبب ایجاد اشتغال برای ۳ هزار و ۵۵۳ نفر را فراهم ساخته است؛ لذا به تبع این فعالیت ها، صادرات شرکت تعاونی‌های استان کرمان ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

نشست خبری به مناسبت هفته تعاون در سالن فجر این اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با حضور خبرنگاران برگزار شد .

به گزارش “دانشجو آزاد” طی این نشست رضا اسماعیلی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص برنامه های این هفته و پیشینه روز تعاون در استان گفت: هفته تعاون از ۱۳ شهریور ماه در کشور آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد لذا این هفته تعاون از روز پنجشنبه با برگزاری جشنواره تعاون در استان اغاز شد و تا روز پنجشنبه هفته جاری با افتتاح ۱۲ طرح به ارزش ۶۴ میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سابقه تعاونی‌ها در جهان به حدود ۱۹۰ سال پیش برمی‌گردد، ابراز کرد: نخستین تعاونی یک شرکت تعاونی مصرف کارگران بوده که به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با یادآوری اینکه نخستین تعاونی در ایران شرکت تعاونی کشاورزی بوده است،افزود: به مرور با تغییر قوانین وضعیت تعاونی‌ها در راستای توسعه عدالت اجتماعی بهتر شده است و اکنون نزدیک به هزار و ۴۴۵ تعاونی فقط در بخش کشاورزی ارائه خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام بر کار جمعی و تعاون تاکید شده است و در قرآن بر اتحاد مسلمین و یاریگری یکدیگر آیات بسیاری مطرح شده است، اظهار کرد:  تعداد ۵ هزار شرکت تعاونی فعال در استان کرمان داریم که بیشترین آنها در بخش کشاورزی است و در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار نفر ساعت اموزش در این عرصه به اعضای شرکت تعاونی ها ارائه شده است.

اسماعیلی با عنوان اینکه هزار و ۴۴۵ تعاونی کشاورزی فعال در استان کرمان داریم، افزود: ۲۵ اتحادیه فعال داریم که ۱۴ اتحادیه کشاورزی و ۴ اتحادیه مسکن در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۹ شرکت تعاونی در استان کرمان به ثبت رسیده است،گفت: بیش از ۶ هزار نفر عضو این شرکت تعاونی‌ها هستند و برای ۳ هزار و ۵۵۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی‌ها با سرمایه ثبتی بیش از ۴ میلیارد تومان به ثبت رسیده‌اند،افزود: صادرات شرکت تعاونی‌های استان کرمان ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از متولیان غیردولتی تعاونی‌ها اتاق تعاون استان کرمان است که نظارت بر تعاونی‌ها با همکاری این نهاد انجام می‌شود، گفت: پانزدهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان نیز با محدودیت های بهداشتی برگزار شد و در این مراسم از ۱۵ شرکت تعاونی برتر استان با حضور استاندار کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۱۱۰ شرکت تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان اطلاعات خود را ثبت کرده بودند که در نهایت ۱۵ تعاونی انتخاب شدند ادامه داد: از این تعداد سه تعاونی برتر به جشنواره ملی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه یکی از محاسن تعاونی‌ها انسان محور بودن آنها است، گفت: یکی از ایرادات تعاونی‌ها در سال‌های گذشته عدم حضور اعضا در مجامع بود که به‌دلیل عدم اطلاع اعضای شرکت تعاونی بود که با راه‌اندازی سامانه جامع تعاونی‌ها این مشکل برطرف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه شفاف سازی فعالیت‌های شرکت تعاونی‌ها در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و وزیر تعاون بر این موضوع تاکید دارد ادامه داد: ورود شرکت شستا به بورس در همین راستا است تا همه چیز برای مردم شفاف شود.

وی با بیان اینکه در هفته تعاون امسال ۱۲ طرح تعاونی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در نخستین روز از هفته تعاون پروژه ۱۶۲ واحدی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حمایت از طرح‌های نو و دانش بنیان در برنامه اداره تعاون استان در قالب تشکیل شرکت تعاونی‌ها است گفت: این ظرفیت در استان کرمان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بهترین قالب ساخت مسکن و رونق صنعت مسکن تعاونی‌ها هستند و با تعاونی‌ها می‌توانیم مشکل کمبود مسکن در کشوررا  زودتر رفع کرده و به نتیجه برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان ۴۷۴ هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی داریم خاطر نشان کرد:  ۳۴۰ هزار نفر  آنها خدمات بیمه اجباری شامل آنها می شود.

انتهای پیام/ طهماسبی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi