مطالعات قبلی تنهایی و زندگی تنها را با افزایش خطر مرگ و میر ارتباط داده اند. مشخص شده است که احساس انزوای درک شده خطر مرگ پیش از موعد را تا ۲۶ درصد افزایش می دهد.
اکنون محققان دانشگاه پیتسبورگ در پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر احساس انزوای اجتماعی بررسی می کنند.
محققان در این مطالعه الگوهای استفاده از رسانه های اجتماعی هزار و ۷۸۷ بزرگسال ۱۹ و ۳۲ ساله را در آمریکا بررسی کردند.
محققان پرسشنامه هایی را در خصوص دفعات سر زدن به چند سکوی پرطرفدار اجتماعی و زمان صرف شده در این سکوها را بررسی کردند. این سکوها عبارت بودند از فیس بوک، یوتیوب، توئیتر، اینستاگرام، اسنپ چت، رددیت، پینترست و لینکدین.
محققان پس از در نظر گرفتن طیف گسترده ای از عوامل اجتماعی و جمعیت شناسی، متوجه شدند، افرادی که در روز بیش از دو ساعت از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند در مقیاسه با افرادی که هر روز کمتر از نیم ساعت از این رسانه ها استفاده می کردند، دو برابر بیشتر احتمال داشت که احساس انزوای اجتماعی بکنند.
علاوه بر این ، نتایج این مطالعه نشان داد، خطر انزوای اجتماعی درک شده در افرادی که هفته ای ۵۸ بار یا بیشتر به سکوهای رسانه های اجتماعی سر زده بودند در قیاس با افرادی که در هفته کمتر از ۹ بار به این سکوها سرزده بودند، سه برابر بیشتر بود.نتایج این مطالعه در مجله American Journal of Preventive Medicine منتشر شده است.