پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:38:35 - شنبه 9 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شتاب توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان از طریق واسطه‌های صادراتی
به گزارش”دانشجوآزاد” به نقل از ایسنا؛ روح‌الله استیری اظهار کرد: یکی از دغدغه­‌های اصلی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در سه سال اخیر ایجاد زیرساخت مناسب توسعه صادرات محصولات دانش‌­بنیان و ورود شرکتها به بازارهای بین‌المللی بوده است. وی تصریح کرد: شرکتها لازم است پیش‌­نیازهای بین‌­المللی شدن را از طریق جذب خدمات مشاوره و حمایت‌های مالی کریدور […]

به گزارش”دانشجوآزاد” به نقل از ایسنا؛ روح‌الله استیری اظهار کرد: یکی از دغدغه­‌های اصلی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در سه سال اخیر ایجاد زیرساخت مناسب توسعه صادرات محصولات دانش‌­بنیان و ورود شرکتها به بازارهای بین‌المللی بوده است.

وی تصریح کرد: شرکتها لازم است پیش‌­نیازهای بین‌­المللی شدن را از طریق جذب خدمات مشاوره و حمایت‌های مالی کریدور صادرات بدست آورند، چراکه ورود به بازارهای جهانی چارچوب کاملاً متفاوتی را می‌طلبد و رفتار بنگاه‌ها نیاز به تغییرات اساسی در بخش‌های مختلف بویژه کیفی‌سازی محصولات دارد.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌­الملی معاونت علمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه عمده شرکتهای دانش‌­بنیان از جمله شرکتهای کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، بهره­ گیری از واسطه‌­های صادراتی و نهادهایی که به نحوی نقش دفاتر بازرگانی خارجی شرکتها در سایر کشورها را بازی می‌کنند، پس از فاز توانمندسازی ضروری می­‌نماید.

وی گفت: این مهم در تمامی کشورهای توسعه یافته سال‌های متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. از آن جمله می‌توان به کشور چین و ایجاد پایگاه‌های صادراتی در اقصی نقاط جهان، آمریکا با توسعه شرکتهای مدیریت صادرات (Export Management Company) و شرکتهای تجارت صادرات (Export Trading Company)، ژاپن و کره جنوبی با راه‌اندازی شرکتهای بزرگ صادراتی و کشورهای اروپایی با استفاده از کارگزاران تجاری برون‌مرزی (Export Business Broker) اشاره کرد.

استیری تصریح کرد: در این راستا طی سه سال اخیر و با حمایتهای مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری چندین واسط صادراتی با استفاده از توان بخش خصوصی ایجاد شده که شرکتهای دانش ­بنیان می ­توانند با مراجعه به این واسطه‌ها شانس و مسیر ورود خود به بازارهای جهانی را تسهیل و تسریع کنند.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین ­الملل معاونت علمی گفت: از جمله خدماتی که واسطه ­ها برای ورود بنگاه‌های دانش بنیان به کشور هدف ارائه می‌­دهند شامل مشاوره و رایزنی ثبت شرکت، مشاوره و رایزنی ثبت محصولات و برندها، خدمات تحقیقات بازار و بازاریابی محصولات، یافتن شرکای تجاری و فناوری، هماهنگی برگزاری جلسات Matchmaking، در اختیار گذاشتن امکانات اداری  و سایر موارد مشابه است.

وی به فهرست واسطه‌­های صادراتی که جزئیات آنها در پایگاه اینترنتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به آدرس www.tesc.ir موجود است، اشاره کرد و از شرکتهای دانش­‌بنیان خواست تا در صورت نیاز از طریق ارتباط گیری مستقیم با واسطه‌های صادراتی از خدمات متنوعی که این شرکتها ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند و نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از واسطه‌ها را با تماس با دفتر توسعه کسب و کار بین ­المللی معاونت علمی ارائه کنند.

انتهای پیام

Comments are closed.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi