پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:09:25 - شنبه 7 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اتباع بیگانه در استان کرمان باید ساماندهی شوند
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اتباع بیگانه در استان کرمان باید ساماندهی شوند، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

 به گزارش دانشجو آزاد:  حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال حدود ۱۱۲ جلسه شورای پیشگیری در سطح استان برگزار شده که بیش از ۶۰۰ مصوبه داشته است و حاصل آن روند کاهش جرایم بوده است، اظهار داشت: معاونت پیشگیری در استان کرمان جزو معاونت‌های فعال در کشور است و مورد تقدیر و تشکر معاونت قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تفاوت آمار سرقت در دادگستری و نیروی انتظامی، بیان کرد: دلیل این تفاوت آمار در عناوین مجرمانه است، اما مهم این است که باید از همه ظرفیت‌ها در راستای کاهش سرقت استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حضور اتباع بیگانه در استان کرمان مسئله مهمی است و شاخص بسیار مهمی در تامین امنیت استان و کشور است، گفت: اتباع بیگانه در استان کرمان باید ساماندهی شود و اقدامات خوبی در این زمینه در دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

حمیدی وجود معتادین متجاهر را از دیگر چالش‌های استان کرمان برشمرد و عنوان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متولی ساماندهی و جمع‌آوری معتادین متجاهر است و سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص باید وظایف خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیاد کارگاه‌های ضایعاتی در کرمان به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند، بیان کرد: وجود ۵۰۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان مشکلات زیادی ایجاد کرده است؛ کارگاه‌های ضایعاتی که مجوز فعالیت ندارند، باید پلمب شوند و کارگاه‌های دارای مجوز باید به زمینی که شهرداری زیرساخت‌های آن را آماده کرده، منتقل شوند، زیرا این کارگاه‌ها جزو صنوف مزاحم هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با بیان اینکه حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهکار بانکی حقیقی و حقوقی در استان کرمان شناسایی شده و این بیت‌المال است و باید این مطالبات وصول شود، افزود: باید بین بدهکارانی که تسهیلات دریافتی را در بازارهای کاذب سرمایه‌گذاری کرده‌اند با بدهکارانی که در بخش تولید هزینه کرده‌اند، تفاوت ایجاد شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi