پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:18:27 - چهارشنبه 4 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز به کار کانون بسیج اساتید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
آیین آغاز به کار کانون بسیج اساتید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان همراه با معارفه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان مسئول کانون بسیج اساتید این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد: این آیین با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان، رئیس سازمان بسیج اساتید و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمان و جمعی از اساتید برگزار شد.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین گفت: بسیج با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) اتفاق افتاد و جریانی شد که در دنیا از این حرکت ایران الگو برداری شده و در نتیجه حضور مردم به صورت خودجوش در فعالیت‌های انقلابی نمود پیدا کرده است.
 
مهدی احمدی نژاد افزود: این ابتکار حضرت امام (ره)، حرکت مثمری در سطح جهان بوده و امام آن را شجره طیبه نام گذاری کرده اند که نهالی بود که با هدایت مدبرانه ایشان و جانشین برحقشان امام خامنه‌ای به درخت تنومندی تبدیل شد.
 
وی با بیان اینکه نیرو‌های بسیجی بسیار متدین و انقلابی هستند، گفت: ما امیدواریم بتوانیم به خصوص الان که در دوران آخرالزمانی هستیم، روسفید از آزمون‌های الهی بیرون آییم.
 
وی بیان کرد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی از همه گروه‌های علوم پایه پیراپزشکی، پزشکی و … تشکیل می‌شوند که بسیج جامعه پزشکی و بسیج اساتید را در کنار هم قرار می‌دهد.
 
احمدی نژاد گفت: در راستای اجرای فرمایشات حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری، با همکاری و همراهی کانون‌ها و دانشگاه‌های دیگر، امیدواریم حرکت‌های فرهنگی مثبتی داشته باشیم.

بسیجی بودن فضیلت است 
 
سپس مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم گفت: ما سال‌ها تلاش می‌کردیم بسیج اساتید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشته باشیم که الحمدلله مصوب و در اینجا راه اندازی شد و امروز شاهد شکل گیری آن هستیم.
 
حجت الاسلام علی عارفی افزود: بسیجی بودن فضیلت است و با توجه به آیات قرآن، کسانی که جهت رفع احتیاجات مردم مسئولیتی نپذیرفته اند و به میدان نیامده اند با کسانی که با جان و مال خود مجاهدت کرده اند یکی نیستند.
 
وی افزود: بر اساس آیه مقدس “فضل الله مجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما”، بین بسیجی و غیر بسیجی فرق است و این آیه نشان می‌دهد بسیجی بر غیربسیجی فضل دارد و مسئولین باید بدانند که نسبت به بسیج وظایفی دارند.
 
حجت الاسلام عارفی با بیان نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس در کشور گفت: اگر بسیج نبود در بعد جهاد فیزیکی و جنگ سخت، در دوران جنگ موفق نمی‌شدیم، زیرا میدان دار مبارزه و جهاد بسیج بود و اگر بسیج نبود امروز اثری از ایران نبود.
 
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که “بسیج لشکر مخلص خداست”، افزود: بسیج در عرصه جنگ نرم، جنگ‌های فرهنگی، علمی، رسانه‌ای و … نقش موثری دارد.
 
عارفی اکثریت ملت ایران را بسیجی دانست و گفت: بسیجی دنبال دعوای سیاسی و جناحی نیست و متعلق به همه ایرانیان دلسوز و معتقد به نظام اسلامی است.
 
اهمیت دفاع مقدس 

در ادامه معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: یادی کنیم از رشادت‌های رزمندگان عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس که جهاد و دفاع از مرز، کیان و ناموس ما بود.
 
سرهنگ احمد مرادی زاده افزود: جنگ در دنیا واژه نامأنوسی برای مردم است که نمی‌توانند با آن کنار بیایند، اما این رشادت‌ها باعث می‌شود که همین جنگ با شرایط تلخ برای ما دفاع مقدس می‌شود.
 
وی گفت: ما به این دلیل می‌گوییم دفاع مقدس، زیرا تنها جنگی بود که شرق و غرب با هم متحد شدند تا با ما بجنگند.
 
مرادی زاده بیان کرد: شرایط جنگ سخت در کشور ما اتفاق افتاد، اما دوربینی نبود که تمام رشادت‌ها و اتفاق‌ها را به تصویر بکشد و تاریخ باید درباره آن صحبت کند.
 
وی با بیان اینکه ما شروع کننده جنگ نبودیم و فقط دفاع کننده بودیم، گفت: ما برای دفاع از انقلاب به دلیل اسلامی بودن آن وسط میدان آمدیم.
 
وی افزود: راهبرد ما و هویت ما را قرآن مشخص کرده و گفته است که انسان خلق نشده مگر اینکه بندگی کند و به خدا برسد که یکی از فلسفه‌های بسیج خدایی شدن و زنده شدن این نوع گفتمان هاست.
 
مرادی زاده، خروجی فعالیت‌های مجموعه بسیج را مهم دانست و گفت: هنر این است که خروجی کار ما این باشد که کسانی که در این حوزه نیستند وارد این حیطه شوند.
 
 بسیج وارد جناح بازی‌های سیاسی نمی‌شود

سپس رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز گفت: خوشحالیم که دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کنار معدود دانشگاه‌های علوم پزشکی، کانون بسیج اساتید را تشکیل داد.
 
قاسم محمدی نژاد افزود: بسیج جامعه پزشکان و بسیج اساتید یکی هستند و با یکدیگر کار‌ها را پیش خواهند برد.
 
وی بیان کرد: دشمن سال‌های سال است که علیه بسیج حرکت می‌کند تا آن را تخریب کند، اما بسیج وارد جناح بازی‌های سیاسی نمی‌شود و هر فردی که برای کشور دلش می‌سوزد و فعالیت می‌کند، بسیجی است.
 
محمدی نژاد گفت: کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو پنج کانون پر جمعیت ما خواهد بود و فردی که رئیس کانون است نقش کلیدی‌ای می‌تواند در دانشگاه داشته باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi