پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:06:56 - سه شنبه 3 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل اوقاف:
از نیازهای جدی استان وقف در حوزه درمانی است
وی با اشاره به این‌که در وقف‌های جدید نیاز به حمایت، کمک و تبلیغات میدانی داریم، توضیح داد: از نیازهای جدی استان وقف در حوزه درمانی است چرا که استان کرمان به دلیل هم‌مرزی با سیستان و بلوچستان به این حوزه نیاز اساسی دارد.

به گزارش دانشجو آزاد:   نشست خبری حجت‌الاسلام علی جلالی به مناسبت هفته وقف در سالن کنفرانس خانه مطبوعات کرمان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان با اشاره به این‌که در استان کرمان وقف به تناسب نیاز جامعه انجام شده است، توضیح داد: برای نمونه در استان کرمان در زمینه امور خیریه و تشرف برای زیارت قبور ائمه اطهار (ع) وقف انجام شده در سال گذشته جمعی از کارگران شهرداری از کل استان‌ها همچنین تعدادی از مددجویان بهزیستی و نیز کادر درمان به زیارت امام هشتم تشرف یافتند.

وی نگین موقوفات کرمان را در عزاداری اهل‌بیت (ع) و خاصتاً ایام حزن و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: بخشی از موقوفات توسط رزمندگانی است که در هشت سال دفاع مقدس سهم بسزایی داشته‌اند و نمونه بارز این موقوفات موقوفه سردار سلیمانی است که در ۲۵ فروردین سال ۱۳۹۲ در ایام شهادت حضرت زهرا (س) انجام شد.

جلالی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج مکتب شهید سلیمانی گفت: جالب است که بیت‌الزهرا (س) موقوفه شهید سلیمانی از جمله مکان‌های مهم ترویج این مکتب است.

مدیرکل اوقاف استان کرمان ادامه داد: هفته وقف امسال با آغاز ۱۶ ربیع‌الاول و ولادت پیامبر شروع شد و تلاش کردیم تا در هفته وقف امسال ۱۶ عنوان برنامه با بیش از ۵۰۰ برنامه اجرا ‌شود و در روز پایانی هفته وقف با حضور معاون توسعه سازمان اوقاف اهدای بیش از یک‌ هزار بسته مهر تحصیلی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات در کرمان به ۸۰ درصد رسیده است و خوشبختانه هفتم مهرماه امسال افتتاحیه تالار احسان را داریم.

جلالی با تاکید بر تلاش‌های اداره‌کل اوقاف استان کرمان در یک‌ سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد: ارزش افزوده موقوفات و توسعه سرمایه‌گذاری از جمله دامداری از نمونه کارهایی بوده است که انجام داد‌ه‌ایم، اکنون ۴ هزار دام سبک پرورش داده می‌شود البته در تلاشیم تا در دو سال آینده به ۱۵ هزار راس دام سبک برسانیم.

مدیرکل اوقاف استان کرمان  ادامه داد: برپایی موکب و حمایت از موکب‌ ماهان و سایر موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان همچنین چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم از دیگر تلاش‌های اداره‌کل اوقاف استان کرمان بوده است.

وی با اشاره به این‌که در وقف‌های جدید نیاز به حمایت، کمک و تبلیغات میدانی داریم، توضیح داد: از نیازهای جدی استان وقف در حوزه درمانی است چرا که استان کرمان به دلیل هم‌مرزی با سیستان و بلوچستان به این حوزه نیاز اساسی دارد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi