به گزارش“دانشجوآزاد”به نقل ازایرنا، مرتضی موسویان روز چهارشنبه در اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در ایران بالاتر از متوسط جهانی است که بر اساس پژوهش های انجام شده در سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۷۶ درصد و ۶۰ میلیون کاربر افزایش می یابد .
وی افزود : اینترنت قابل دسترس مردم در ایران با پهنای باند ۲۱٫۵ مگابایت بوده و متوسط زمان توقف و استفاده از اینترنت ۱۶ ساعت در ماه است .
موسویان تعداد کاربران اینترنت را در جهان سه میلیارد کاربر اعلام کرد و گفت : متوسط ضریب نفوذ جهانی اینترنت ۴۸ درصد است .
وی با تبیین سناریوهای آینده کاربرد اینترنت برای سال ۱۴۰۴ گفت : بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده سناریوهای آینده شامل سناریوی ممکن، سناریوی آینده باور کردنی، آینده محتمل و در نهایت سناریوی آینده مطلوب را شکل می دهد که با توجه به سناریوی مطلوب، تعداد کابران اینترنت در ایران به ۶۰ میلیون نفر در کشور می رسد و متوسط توقف ماهانه افراد در شبکه های مجازی و اینترنت هم ۱۲۰ ساعت است.
وی افزود : در افق محتمل آینده برای سال ۲۰۳۰ میلادی اتصال کامل انسان در فضای مجازی و شبیه سازی تمام حواس انسان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و در حال حاضر نیز اتصال دیداری انسان با فضای مجازی به ۸۰ درصد، شنیداری ۹۰ درصد، بویایی ۱۴ درصد، چشایی ۲۲ درصد و لامسه به هفت درصد با واسطه رسیده است .
موسویان همچنین تاکید کرد : کشوری که بتواند داده های بزرگ را مدیریت کند در صدر کشورهای دیگر قرار می گیرد و دارای قدرت خواهد بود .
معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت : محیط مجازی در واقع فضای دوم زندگی انسان شده و محیط زندگی و کار را تحت سیطره خود درآورده است .
پیربابایی اظهار کرد : دنیای مجازی در حقیقت دنیای رسانه است و کارکرد رسانه در آن توسعه یافته و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است .
به گزارش ایرنا، ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای دیجیتال ارسال شده که ۲۰ اثر در پنج بخش هنر دیجیتال، انیمیشن، بازی های رایانه ای، وب سایت و گرافیک رایانه ای به مرحله داوری نهایی راه یافتند و فردا در آیین اختتامیه معرفی می شوند .
اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه به میزبانی دانشگاه هنر روز چهارشنبه در تبریز آغاز شد.
جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز با هدف بررسی فرصت های تولید محتوای ایرانی اسلامی در قالب هنرهای دیجیتال و بررسی چالش های موجود، ایجاد بسترهای هنری، فنی و حقوقی تولید محتوا امروز و فردا ادامه می یابد .