پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:31:16 - یکشنبه 3 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۹ هزار ازدواج در دفاتر رسمی کرمان ثبت شد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه اعتبار بخشیدن به اسناد از وظایفی است که در دفاتر استاد رسمی رقم می‌خورد و سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۷۰ هزار خدمت در این حوزه در کرمان انجام شد، گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۲۰ ازدواج در دفاتر استان کرمان ثبت شد که نسبت به سنوات گذشته قابل توجه است.

به گزارش دانشجو آزاد:  سیدمهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان امروز، سوم تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه، ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: شهید آیت‌الله رئیسی با تدوین سند تحول قضایی بنیانگذار قوه قضایی نوین بود که اقدامی اثرگذار در سیستم قضایی کشور است.

وی با بیان اینکه هویت بخشیدن به اراضی و املاک و اسناد یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و معظم‌له تأکید بر قانون جامع حدنگار دارند، افزود: در این راستا سند تحول قضایی قوه قضاییه و سیاست‌های ثبت اسناد و املاک تدوین شد که نقش عمده‌ای در توسعه کشور دارد.

هاشمی با اشاره به وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تشکیلات کشور با قدمتی بیش از یک قرن، اظهار کرد: امیدواریم قوانین اصلاح شده و بتوانیم با قوانین نوین مأموریت‌های خود را بهتر انجام دهیم.

وی تثبیت مالکیت، صدور سند مالکیت و حدنگاری را مأموریت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و افزود: امروز همه دستگاه‌ها مکلف به حدنگاری هستند تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد و در این ارتباط همه دستگاه‌های کرمان به وظیفه خود عمل کرده و بخش بسیاری از اراضی استان(حدود ۹۵ درصد) حدنگاری شده‌اند و بیش از ۱۳۰ هزار سند مالکیت در حوزه‌های مختلف صادر شده است.

هاشمی اجرای اسناد رسمی لازم‌الاجرا برای وصول مطالبات اشخاص را مأموریت دوم این سازمان دانست که از طریق دفاتر اسناد رسمی و ازدواج انجام می‌شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شد که نقش مهمی در اقتصاد شرکت‌های تولیدی و تسهیلات بانکی داشته است.

وی با بیان اینکه هویت بخشیدن به اشخاص حقوقی در قالب ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری از طریق خدمات الکترونیک مأموریت سوم است، افزود: تحکیم روابط اقتصادی و اعتبار بخشیدن به اسناد از وظایفی است که در دفاتر استاد رسمی رقم می‌خورد و سال گذشته بیش از ۶۷۰ هزار خدمت در این حوزه در کرمان انجام شد. همچنین ۲۵۴ نفر در آزمون دفاتر اسناد رسمی شرکت کرده و حدود ۳۰ نفر حکم خود را دریافت کردند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به رشد صدور اسناد اراضی کشاورزی در یک سال گذشته در استان کرمان و همچنین صدور اسناد اراضی ملی، شهری و روستایی، گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۲۰ ازدواج در دفاتر استان کرمان ثبت شد که نسبت به سنوات گذشته قابل توجه است. همچنین شش هزار و ۵۰۹ مورد طلاق در دفاتر رسمی کرمان ثبت شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi