پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:57:28 - یکشنبه 11 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارگاه منطقه ای فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی آغاز شد
کارگاه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی منطقه جنوب شرق کشور روز شنبه دهم مردادماه در سالن سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.

به گزارش” دانشجو آزاد“معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در افتتاحیه این کارگاه گفت: این دوره آموزشی به مدت ۱۰ روز و برای گروه معاون فنی و اجرایی معاونت های بهداشتی و روسای مراکز بهداشت و مدیران شبکه دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب شرق کشور شامل دانشگاه های کرمان، جیرفت، رفسنجان، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل برگزار می شود.

 دکتر سالاری در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت  گفت: یکی از این برنامه ها طرح تحول در حوزه سلامت بویژه در حوزه بهداشتی است که تعریف خاصی در این حوزه انجام شده است.

وی همچنین به برنامه های حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها در این حوزه توانمند سازی  نیروهای حوزه بهداشت اعم از معاونین بهداشتی، معاونین فنی و روسای مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

 به گفته وی برنامه توانمند سازی نیروهای حوزه بهداشت از سال گذشته در کشور آغاز شده و در برخی از استان ها کارگاه های آموزشی برگزار شده است.

دکتر نکویی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یکی از مدرسان این کارگاه آموزشی نیز گفت: این دوره های آموزشی در ۱۰ منطقه انجام می شود و لیست دروس این دوره برای سراسر کشور یکسان است.

 وی با بیان اینکه در حوزه معاونت بهداشتی بیشترین دوره های آموزشی برگزار می شود، گفت: به دلیل اینکه دامنه کار در این حوزه وسیع است مدیران باید آموزش ببینند تا به اهداف این حوزه برسند.

 به گفته وی کارگاه منطقه ای  فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی در جنوب شرق کشور در دو دوره ۱۰ روزه برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه توجه به بحث مدیریت نکته مهمی است که در این دوره آموزی بر آن تاکید شده، گفت: مدیریت در حوزه سلامت به این معنی است که بهترین استفاده را از حوزه سلامت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نظام سلامت مدیری را نیاز داریم که احاطه کامل به مسائل داشته باشد و بتواند از منابع به خوبی استفاده کند تا هدر نرود.

 وی اظهار داشت: هدف نهایی در نظام سلامت ارتقای سلامت افراد جامعه است و برای دستیابی  به این موضوع باید خدمات به صورت عادلانه در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

دکتر نکویی گفت: برای تغییر نظام سلامت مناسب ترین روش دسترسی به مستندات دقیق، کافی و صحیح و در اختیار داشتن اطلاعات درست و به موقع است.

 وی همچنین اهداف اصلی نظام سلامت را تامین و ارتقای سطح سلامت مردم، عادلانه بودن شیوه پرداخت افراد برای مراقبت سلامت، پاسخگویی به انتظارات و توقع مردم در ارتباط با نحوه درمان ها عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های ارائه خدمات در نظام سلامت ارتقاء سلامت است و این مهم باید بر اساس اولویت ها و نیازهای سلامت هر منطقه و دانشگاه علوم پزشکی باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، کارگاه منطقه ای فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی  جنوب شرق کشور به مدت ۱۰ روز و تا ۱۹ مرداد ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه دارد.


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi