پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:39:10 - یکشنبه 19 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وضعیت کشاورزی جنوب استان کرمان دستمایه بی تدبیری دولتمردان قرار گرفته است
در آستانه حضور رئیس جمهور در استان کرمان،دانشجویان دانشگاه های جنوب استان،مراتب گلایه خود را از عدم رسیدگی دولت به اوضاع نابسامان کشاورزی جنوب استان در قالب نامه ای سرگشاده عنوان کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از “سایت سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان”؛ در آستانه حضور رئیس جمهور در استان کرمان،دانشجویان دانشگاه های جنوب استان،مراتب گلایه خود را از عدم رسیدگی دولت به اوضاع نابسامان کشاورزی جنوب استان در قالب نامه ای سرگشاده عنوان کردند؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:
به نام خداوند جان و خرد

حجت الاسلام و المسلمین  روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
با احترام در آستانه حضور شما در استان کرمان، مراتب گلایه عمیق خود را از عدم رسیدگی جنابعالی و دولتمردان با تدبیرتان به اوضاع نابسامان کشاورزی جنوب این استان ابراز می نماییم.
جناب آقای رئیس جمهور! از آنجایی که جنابعالی مشغله فکری فراوانی دارید و برجام، پسا برجام و حین برجام وقت شما را گرفته است بر خود لازم میدانیم به برخی از وعده های شما در سال ۹۲ اشاره کنیم تا شاید آنها را بیاد آورید.

۱-کلید من کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می کند و تمام مشکلات قابل حل است و برای آن برنامه دارم
۲-در دولت تدبیر و امید، همواره از متخصصان استفاده خواهد شد.
۳-در برنامه من علاوه بر برنامه‌های میان‌مدت برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و ۱۰۰روزه وجود دارد. ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم ودر آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس در کارخانه‌هاو مراکز تولیدی که مشکل دارند این معضلات را حل کنیم.
۴-به جوانان می‌گویم من علاقه‌ای ندارم برای پیروزی در انتخابات جشن بگیرم بلکه دوست دارم زمانیکه غمی بر چهره کارگر ندیدم جشن بگیرم. آن روزکه ایران در جایگاه غرور و افتخار در جهان بود جشن بگیرم. آن روزیکه مردم ما احساس رضایت کردند روز جشن ما خواهد بود..
۵- چرا در سال‌های قبل ۷۵ درصد واردات داشتیم با توجه به اینکه در بخش کشاورزی و تولید دارای فرصت‌های خوبی بودیم، با بی‌برنامگی و نادیده گرفتن این توانمندی‌ها اقدام به واردات بی‌رویه کردیم و بخش تولید و کشاورزی ما تضعیف شد.
۶-باید در تمام‌ امور اقتصادی با کارشناسان، تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران و کارآفرینان مشورت کنیم و من حتی وزیرم را با مشورت مردم انتخاب خواهم کرد
۷-کشاورزان ما با مشکلات فراوان روبرو بودند و ما به جای حل مشکلات آنان به دیگران پرداختیم و در حالیکه کارگران کارخانه ما در بیکاری به سر می‌بردند، برای کارگران چینی کار ایجاد کردیم.
و …………………

-حال جنابعالی بفرمائید با کدام کلید تدبیرتان مشکل کشاورزان جنوب استان کرمان را حل کردید؟ نه تنها مشکل آنها را حل نکردید و اصلاً برنامه ای برای حل این مشکل نداشتید بلکه با بی برنامگی مسئولان و نمایندگان دولت شما در سال گذشته نظاره گر امحا قریب به ۲۰ هزار تن محصول که با پول بیت المال توسط اداره تعاون روستایی شهرستان خریداری شد، بودیم و صدای هیچ مسوولی در نیامد.
-آقای رئیس جمهور محترم! شما کدام متخصص را در این شهرستان برای خدمت به مردم انتخاب کردید؟ یا جنابعالی معنای کلمه متخصص را نمی دانید یا مسئولانی که در شهرستان هزینه های میلیونی برای دکوراسیون اتاق خود می کنند و هزینه های خانواده خود را از بیت المال پرداخت می کنند و ماشین بیت المال، بیت الحالشان است را متخصص می دانید.امروز به سبب مدیریت منفعلانه سازمان ها و ادارات مربوطه در بخش کشاورزی از وزارتش گرفته تا ادارات شهرستان نه تنها محصولات کشاورزی از استان خارج نشده که به راحتی در آغوش خاک آرام گرفته و مدفون میشوند و شما انگار به دفن کردن علاقه بسیار دارید آن از هسته ای که در بتن دفن کردید و این هم محصولات کشاورزی که در سال گذشته در زمین دفن نمودید.

-جناب آقای دکتر روحانی! اگر مدیران شما متخصص و کار آمد بودند با توجه به زیر ساخت های حمل و نقل از قبیل فرودگاه در شهرستان که هزینه های فراوانی برای راه اندازی آن صورت پذیرفت ،بستر مناسب برای حذف دلالان فرصت طلب و جذب        سرمایه های خارجی جهت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان را فراهم می کردندکه با مبادرت به این امر،هم اشتغال جوانان و هم اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی تحقق می یافت.

جناب آقای روحانی! از مدیران به اصطلاح متخصص خود در جنوب استان بپرسید از ابتدای دولت شما کدام برنامه ریزی را در جهت رفع محرومیت  جنوب استان انجام داده اند؟!

جناب آقای روحانی! از رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بپرسید؛ ره آورد سفر چند ده میلیونی با هیئتی همراه به کشور ارمنستان  یا سفر رئیس یکی دیگر از سازمان های متولی به روسیه برای بازاریابی محصولات کشاورزی چه بوده است؟         خدا نکند این سفر ها فقط جنبه تفریحی و حیف و میل بیت المال را داشته باشد که آن وقت باید فاتحه خیلی چیزها را خواند.

جنابعالی توضیح دهید ره آورد سفر جناب وزیر جهاد کشاورزی دولت شما در سال گذشته به این شهرستان به غیر از نوشیدن دوغ گوارا ،کتک خوردن خبرنگار و پاسخ آقای وزیر در برابر سوال یک کشاورز که از افت قیمت ها پرسیده بود و آقای وزیر در پاسخ به آن کشاورز گفته بود که مگر من گفتم کشت کن، چه بوده است ؟

جناب آقای رئیس جمهور! جنابعالی بفرمائید حل مشکلات کشاورزان جنوب استان در برنامه میان مدت شما بوده است یا ۱۰۰ روزه یا کوتاه مدت شما؟! . عذر خواهی میکنیم اصلاً شما میدانید برنامه ریزی برای رفع یک مشکل یعنی چه ؟لازم است بدانید برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشاورزان با برنامه ریزی برای سفر به کیش و … در تعطیلات نوروز فرق دارد. برنامه ریزی برای رفع مشکلات مردم شخصی دلسوز می خواهد. که متاسفانه نه شما و نه شخص آقای وزیر و نه شخص رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان. نه فرمانداران جنوب استان برای این مردم زحمت کش دلسوز نمی باشند.

-جناب آقای روحانی! میدانید در حال حاضر کشاورزان محصول گوجه ،پیاز ،سیب زمینی و سایر محصولات خود را به چه قیمتی به دلالان می فروشند؟ امروز مردم جنوب استان از اوضاع اقتصادی خود احساس رضایت نمی کنند. اگر واقعاً می دانستید و به شعار های خود پایبند بودید، می باست اکنون عزادار باشید چون چرخ زندگی کشاورزان جنوب استان نمی چرخد و پدران کشاورز ما نگران آینده فرزندان خود هستند و این اوضاع اسفناک برای کشاورزان جنوب استان مصیبت عظماست. قطعا می بایست برای شما هم مصیبت عظما باشد. شاید مصیبت عظما برای شما و همکارانتان تعریف دیگری دارد؟!!!

آقای رئیس جمهور!آیا می دانید ورشکستگی یک کشاورز پایان سال زراعی یعنی چه؟

آقای دکتر روحانی!آیا میدانید واردات پیاز در زمان برداشت همان محصول با کیفیت چند برابر یعنی چه ؟

آقای رئیس جمهور! آیا میدانید یک کشاورز با چند فرزند تحصیلکرده بیکار و دم بخت یعنی چه؟

-آقای دکتر شما در سال ۹۲ گفته بودید:تمام‌ امور اقتصادی را با کارشناسان، تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران و کارآفرینان مشورت کنیم و من حتی وزیرم را بامشورت مردم انتخاب خواهم کرد .این جمله شما بیشتر به یک طنز شبیه است! تا کنون کدام مسئول شما پای حرف کشاورزان زحمت کش جنوب استان نشسته است؟ وزیر جهاد کشاورزی شما در سفر به این شهرستان در جمع چند کشاورز حضور پیدا کرد ؟فرمانداران جنوب استان تا به امروز در جمع چند کشاورز حضور پیدا کرده و پای درد دل آنها نشسته اند؟
آقای رئیس جمهور!یادتان هست گفتید((با اقتصاد مقاومتی باید به دنبال تولید داخل و رشد اقتصادی برویم))قطعا به نقش         بی بدیل و غیر قابل انکار ظرفیت عظیم کشاورزی جنوب کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتی واقف هستید. اگر به اقتصاد مقاومتی پایبند هستید قطعا باید در برنامه اقتصادی تان به این ظرفیت توجه شده باشد! هر چند عملکرد دو سال و اندی دولتتان مشخص میکند برای این مهم برنامه ای ندارید. بی تدبیر و بی برنامه هستید و فقط اهل شعار. اگر تیم اقتصادی شما به اقتصاد مقاومتی پایبند بود ظرفیت کشاورزی جنوب کرمان که نقشی بسیار مهم در جهت خودکفایی برخی محصولات کشاورزی و زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد، به حال خود رها نمی شد. خوب میدانید کوتاهی در قبال مدیریت وضعیت کشاورزی ضمن به چالش کشیدن اوضاع کشاورزان منطقه میتواند سبب به خطر افتادن امنیت غذایی کشور گردد اما ککتان نمیگزد.

جناب آقای دکتر روحانی! دو سال و اندی پیش با این شعار های دروغین، اعتماد مردم را جلب کرده و بر سر کار آمدید اما مشغله فراوانتان بر سر برجام مانع از رسیدگی به وضعیت زندگی آنان، بخصوص کشاورزان شد. تحقق شعارتان را در نتیجه برجام میخواندید و اینگونه مردم صبور را قانع کردید تا چشم بر بی تدبیریتان ببندند.پس کجاست این آفتاب تابان برجام که مدام حرفش را میزنید که بر کسادی بازار محصولات کشاورزی جنوب بتابد؟ اینکه تمام نور و گرمایش نصیب کشورهای بد عهد و غیر قابل اعتماد خارجی شده است!!!!!

مگر نه اینکه دولتتان دولت تدبیر و امید هست پس چرا وضعیت کشاورزی جنوب استان کرمان اینگونه دستمایه بی تدبیری        دولت مردانتان قرار گرفته است؟ چرا متولیان کشاورزی که دو سال پیش قول دادند در سال آینده یک گرم محصول کشاورزی مردم روی زمین نمی ماند ،نه یک گرم بلکه قریب بیست هزار تن سیب زمینی و پیاز کشاورزان را امحا کردند؟ و هنوز بخشی از پول خرید گوجه سال گذشته نیز پرداخت نشده است!.گویا وعده های پوچ و توخالی در این دولت یک امر طبیعی می باشد.چه شخص رئیس جمهور ،چه شخص وزیر و چه مدیران جنوب استان .
هر چند شما منتقدان را کاسبان تحریم میدانید اما ما قاطعانه شخص شما را کاسب تحریم میدانیم که با دست آویزی به وضعیت اقتصادی مردم، رای آنها را به خود جلب کردید اما برای سامان دادن به وضعیت اقتصادیشان قدمی برنداشتید. جنابعالی به جای پهن کردن فرش قرمز برای زبان انگلیسی، به فکر برنامه ریزی در جهت رفع محرومیت از مناطق جنوبی استان کرمان باشید، به فکر احداث کارخانه برای اشتغال جوانان در جنوب استان باشید. به فکر اجرای پروژه هایی باشید که مردم را امیدوار کند.هر چند کارنامه سه ساله دولت شما بیانگر این است که از دولت تدبیر و امید مطلقا نباید انتظار خدمت به مردم محروم این مناطق را داشت .قطعاً و یقیناٌ این بی توجهی به مردم محروم شهرستان های جنوبی استان کرمان عواقب بدی برای شما و دولتمردانتان به همراه خواهد داشت

بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت،عنبرآباد ،کهنوج، رودبار بنا به رسالت و تکلیف خود در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل پیگیری مطالبات به حق کشاورزان زحمت کش و مردم محروم و مظلوم جنوب استان کرمان را وظیفه خود میداند و مطالبه ی آنها از مسئولین و خصوصاً شخص حضرتعالی تا رسیدن به نتیجه مطلوب در این بخش را خواهد نمود. انتظار اخذ تصمیمات فوری و کارآمد در سطحی با ضمانت اجرایی از حضرتعالی می رود

بسیج دانشجویی شهرستان های جنوب استان کرمان

انتهای پیام/

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi