11:20:22 - سه شنبه 30 تیر 1394
در چندین سال گذشته شاهد پیشنمایش کانسپت این خودرو در نمایشگاههای مختلف بودیم، حالا نسل جدید فورد S-MAX وارد بازار شده و مثل سایر خودروهای فورد جلوپنجره ای مشابه جلوپنجرههای استون مارتین دارد.
به گزارش “دانشجو آزاد ؛ در چندین سال گذشته شاهد پیشنمایش کانسپت این خودرو در نمایشگاههای مختلف بودیم، حالا نسل جدید فورد S-MAX وارد بازار شده و مثل سایر خودروهای فورد جلوپنجره ای مشابه جلوپنجرههای استون مارتین دارد. اگر از طرفداران خودروهای سدان متوسط باشید از رانندگی با این خودرو لذت خواهید برد چراکه این خودرو از تجربه نسل جدید موندئو استفاده کرده است.
طبق گفته ی فورد، ۶۵ درصد از ۴۰۰ هزار مشتری نسل قبلی این خودرو، به دنبال نسل جدید این خودرو هستند و از این تعداد ۷۰ درصد آنها مدل تیتانیوم این ماشین را میخواهند که بالاترین مدل این خودرو محسوب میشود فروش خوب این خودرو تنها یک دلیل دارد و آن سواری خوب فورد S-MAX است.
طراحی بیرونینسل جدید S-MAX طراحی تکاملیافته ای دارد. این خودرو با طراحی آشنایش ویژگیهای منحصربهفردی دارد که میتوان به قسمت جلو با جلوپنجره ی برجستهتر، تکنولوژی پیشرفته LED، ستون A عقبتر، چراغهای جلوی باریکتر، بدنه ی عضلانیتر، کمربند زیر پنجره ی بالاتر، پنل های درب سختتر، دید بهتر، چراغهای عقب LED، چرخ زاپاس نصبشده در زیر خودرو و درنهایت سواری پریمیوم اشاره کرد که این خودرو را یک قدم جلوتر از رقیب مستقیمش یعنی فولکسواگن شاران قرار میدهد.
طراحی داخلیطراحی داشبورد این خودرو نیز دچار تغییر شده است. کمپانی فورد این بار توجه زیادی به جزییات داشته و کابین خودرو را با مواد باکیفیت ساخته است. همچنین تمام سطوح در مدلهای بالاتر این خودرو با چرم باکیفیتی پوشیده شده است. از امکانات دیگر کابین این خودرو میتوان سیستم تهویه و کنترل تهویه هوا در عقب، دسترسی آسان به صندلیهای ردیف سوم، ماساژور صندلیهای جلو و سیستم دیجیتال قابل تنظیم جلو را نام برد. البته یک ویژگی جالب دیگر این خودرو سیستم محدودکننده سرعت هوشمند است که همراه با سیستم ناوبری و علامتهای جاده کار میکند که با فعالسازی آن میتوانید مطمئن باشید که دیگر به خاطر سرعت، جریمه نخواهید شد البته با فشار دادن بیشتر پدال گاز این سیستم غیرفعال شده و سرعت بیشتر از حد سرعت موردنظر میشود.
فورد دریایی از امکانات را به این خودرو افزوده، صندلیهای تاشو، سیستم کمکی اضطراری، ستونهای قدرت الکتریکی قابل تنظیم، صندلی و آینههای جانبی، دوربینهای قابل شستشو خودکار جلوی ماشین که به راننده اجازه میدهند بدون ورود کامل به جاده به چپ و راست جاده نگاه کنند، هشدار کمربند برای تمام صندلیها که امتیازی مثبت در Euro NCAP محسوب میشود، حالتهای رانندگی انتخابی عادی، راحت و اسپرت و بسیاری ویژگیهای اضافی دیگر که رانندگی را ساده میکند.
قدرت و سیستم انتقال قدرتفورد S-MAX بنزینی با دو موتور EcoBoost ارائه میشود که موتور اول با حجم ۱٫۵ لیتر با تولید ۱۶۰ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور با گیربکس ۶ سرعته دستی جفت میشود اما موتور قویتر موتوری ۲٫۰ لیتری است که با تولید ۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است.
طرفداران موتورهای دیزل باید از بین سه موتور ۲٫۰ لیتری TDCi یکی را انتخاب کنند، این سه موتور به ترتیب قدرت با تولید ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۱۰ اسب بخار نیرو و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور در حالت پایه به گیربکس دستی ۶ سرعته متصل میشوند اما گیربکس نیمه اتوماتیک PowerShift و سیستم انتقال قدرت AWD بهصورت آپشن برای این خودرو در نظر گرفتهشده است. موتور باقدرت متوسط این ماشین که ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید میکند با گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس نیمه اتوماتیک PowerShift و سیستم انتقال قدرت ۲WD ارائه میشود که در حالت AWD فقط گیربکس PowerShift موجود است اما موتور پرقدرت ۲۱۰ اسب بخاری تنها با سیستم انتقال قدرت ۲WD و گیربکس ۶ سرعته PowerShift به بازار عرضه میشود.
موتور موردعلاقهی من، موتور ۲٫۰ لیتری TDCi باقدرت ۲۱۰ اسب بخار نیرو و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور با گیربکس PowerShift بود چراکه تفاوت گشتاور این موتور با موتور ۲٫۰ لیتری EcoBoost با ۲۴۰ اسب بخار نیرو بسیار قابلتوجه است و به نظر نمیرسد شما با یک ماشین MPV خانوادگی به نهایت دور موتور برسید. مصرف سوخت این دو موتور نیز قابلمقایسه نیست؛ در حالت رانندگی اسپرت موتور ۲٫۰ لیتری EcoBoost در صد کیلومتر ۱۶ لیتر بنزین میسوزاند در حالی که موتور ۲٫۰ لیتری TDCi در همین مسافت حدوداً ۱۰ لیتر سوخت مصرف میکند. اگر مصرف سوخت اولویت اصلی شماست بهترین انتخاب موتور پایه TDCi باقدرت ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس PowerShift است که رانندگی را ساده میکند.
سواریفورد S-MAX در دو مدل دیزل با سیستم انتقال قدرت AWD ارائه میشود که این سیستم انتقال قدرت اساساً از مدل فورد کوگا به این خودرو منتقلشده است، پس اگر با این سیستم آشنایی دارید مشکلی با آن نخواهید داشت. شاید رانندگی با یک ون احساس رانندگی با خودرویی را به شما منتقل کند که دیواری آجری به دنبال خود میکشد اما در این خودرو معنای طراحی بر اساس فورد موندئو این است که در پیچهای جاده این احساس به شما القا نمیشود. شما همچنین میتوانید از میان سه حالت رانندگی که در بالا به آن اشاره کردیم موتور و سیستم تعلیق را تنظیم کنید. سیستم فرمانپذیری تطبیقی نیز برای این خودرو در نظر گرفتهشده که در سرعتهای پایین باعث جابهجایی کمتر چرخهای خودرو میشود.
برنامه دسترسی فروش فوردفورد برنامه ی دسترسی جدیدی را با فیس لیفت C-MAX در رومانی آغاز خواهد کرد. این برنامه به این معناست که ۲۰ درصد از قیمت خودرو را پیشپرداخت میکنید و ۵۰ درصد دیگر را در یک دوره ۳۶ ماهه پرداخت میکنید. بعد از این ۳۶ ماه میتوانید خودروی خود را به نمایندگیهای محلی فورد ببرید و به حداقل ارزش ۵۰ درصد قیمت خودرو آن را بفروشید. با برنامه ی قیمت رابلا (۲۵۰۰ یورو) و برنامه قیمت فورد (۲۰۰۰ یورو) میتوانید یک C-MAX جدید ۱۴ هزار یورویی با موتور ۱٫۰ لیتری EcoBoost باقدرت ۱۰۰ اسب بخار نیرو خریداری کنید. با ۱۳۰ یورو در ماه پکیج ترند را دریافت کنید. پک ترند با آینههای همرنگ بدنه، آینههای قابل تنظیم الکتریکی، شیشههای جلوی برقی و چرم دور فرمان و شستی دنده و رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی همراه است. با ۱۵۰۰ یوروی بیشتر میتوانید پکیج تیتانیوم را انتخاب کنید این پک چراغ جلوهای هالوژنی با LED های DRL، استارت بدون کلید، کنسول مرکزی پیشرفته، روشنایی محیط، کاهش خودکار شدت نور در آینه عقب، رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی و آپشن های دیگری را به این خودرو اضافه میکند.
پکیج ترند با قیمت ۲۰۰۰ یورو همراه با سیستم صوتی با شش اسپیکر، SYNC2 با صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی، کفپوش، چراغهای مه شکن، کنسول سطح ۲ با دسته صندلی و سیستم DEATC ارائه میشود. پکیج تیتانیوم باقیمت ۳۴۰۰ یورو شیشهرنگی، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، سقف ریلی (برای گرند C-MAX)، سیستم کمکی اکتیو آرک، هندزفری در قسمت درب عقب خودرو، ورود بدون کلید، سیستم SYNC2 با صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی و سیستم صوتی با ۹ اسپیکر را به خودرو اضافه میکند. بعد از ۳۶ ماه مالی میتوانید خودروی خود را در نمایشگاه رها کنید، میتوانید آن را نگهدارید یا آن را بهعنوان پیشپرداخت یک خودروی فورد گرانتر یا ارزانتر دیگر در نظر بگیرید و این برنامه ۳۶ ماهه را تکرار کنید. نکته جالب اینجاست که نمایندگان فروش خودروهای فورد برای خرید خودروی شما بعد از ۳۶ ماه موظف به پرداخت حداقل ۵۰ درصد از ارزش خودرو هستند.
پیشنهاد لانچ برای نسل جدید فورد S-MAX به معنی پرداخت ۲۷۰۰۰ یورو برای پکیج ترند ۲٫۰ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار نیرو است که با رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، آینههای جانبی گرم شونده و تاشوی برقی، شیشههای جلوی برقی، استارت بدون کلید و چراغهای جانبی و مه شکن همراه است. با ۳۵۰ یوروی دیگر میتوانید پکیج ترند را با SYNC2 با صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی، سنسور باران، شیشه جلوی گرم شونده، صندلیهای جلوی گرم شونده و رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی داشته باشید.
فورد S-MAX تیتانیوم ۲٫۰ لیتری TDCi باقدرت ۱۵۰ اسب بخار نیرو هزینه ای ۳۰۰۰۰ یورویی دارد که اپشن هایی مثل چراغهای LED با DRLs، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغهای جلوی اتوماتیک با نوربالای خودکار و جلوپنجره مشبک با پوشش کروم را به خودرو اضافه میکند. با ۳۵۰ یوروی دیگر میتوانید پکیج تیتانیوم را با SYNC2 با صفحهنمایش لمسی، ضبط سونی، چراغهای جلوی تطبیقی، درب عقب برقی، شیشههای دودی، فرمان گرم شونده و سیستم پارک خودرو داشته باشید. البته با ۱۵۰۰ دلار دیگر آپشن سیستم انتقال قدرت AWD برای شما مهیا میشود.
منبع: برترین ها
انتهای پیام