پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:54:40 - یکشنبه 20 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مصوبات شورای تحول آموزش عالی استان کرمان در رابطه با مراکز آموزش عالی راور بررسی شد
مدیران دانشگاه‌های استان کرمان با حضور در شورای اداری شهرستان راور موضوعات آموزش‌عالی در این شهرستان را بررسی و از واحد‌های تابعه بازدید کردند.

به گزارش دانشجو آزاد:  حسین اکبری‌فرد، نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان کرمان و رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان و قاسم محمدی‌نژاد دبیر کارگروه تحول آموزش عالی استان کرمان به اتفاق جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان راور شرکت کردند.

در این جلسه که با حضور شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، تصمیمات شورای تحول آموزش عالی استان کرمان در رابطه با مراکز آموزش عالی شهرستان راور مطرح گردید و ضمن موافقت با راه‌اندازی مرکز تحقیقات فرش استان کرمان در شهرستان راور، به‌منظور ادامه فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در این شهرستان با فرماندار و دیگر مسئولین این شهرستان تبادل نظر شد.

در ادامه رؤسا و مدیران دانشگاه‌های شهید باهنر، علوم پزشکی و پیام‌نور کرمان با حضور در دفتر امام‌جمعه راور با ایشان دیدار و در رابطه با موضوعات مربوط به آموزش عالی در این شهرستان مباحثی را مطرح و گفتگو کردند.

از دیگر برنامه‌های این سفر، بازدید نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به‌اتفاق رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و جمعی از معاونین و مدیران این دانشگاه از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری مرکز آموزش عالی فرش راور بود.

در جریان این بازدید از “مرکز صدور شناسنامه و پلتفرم تجارت فرش” به نشانی https://www.rugcer.com که به‌منظور صدور شناسنامه برای فرش‌های دستباف، انجام فعالیت‌های پژوهشی مرتبط، معرفی قالی کرمان و راور، ارائه مطالب آموزشی در زمینه اصالت، طراحی و نقش قالی، شکل و اندازه، ظرافت بافت و معرفی تولیدکنندگان فرش دستباف در استان کرمان طراحی شده است، رونمایی شد.

لازم به ذکر است با توجه به سابقه و توانمندی‌های شهرستان راور در زمینه فرش‌بافی که شهرت جهانی دارد، مرکز آموزش عالی فرش راور از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را با جذب دانشجو در مقطع کاردانی آغاز نموده و پس از ارتقای رشته فرش در این مرکز از کاردانی به کارشناسی در سال ۱۳۹۲ زمینه جذب و ادامه تحصیل دانشجویان بومی و غیربومی علاقه‌مند به این رشته را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi