به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:محمود مهرمحمدی در اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی جشنواره معرفتی حیات طیبه، اظهارکرد : تربیت معلم یک مساله ملی و نه بخشی است و همه باید دست به دست هم دهند تا معلمی با ویژگی های مطلوب و در تراز نظام تعلیم و تربیت شود.
مهرمحمدی برگزاری دوره های معرفتی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را یکی از مصادیق همراهی با امر تربیت معلم برشمرد و افزود : یک نمونه از این تشریک مساعی ها در اینجا و در حوزه دوره های آموزش مجازی است که به پشتوانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برنامه ریزی و اجرا می شود؛ چرا که صرفا دانشگاه به تنهایی نمی تواند از عهده کار برآید، باید به عنوان نهاد هماهنگ کننده منابع موجود در کشور، ایفای نقش کند؛ گرچه خودش مسئولیت های ویژه ای دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب که این فضا به طور ویژه تدارک دیده شده تا مساله یادگیری الکترونیک بر پایه زیر ساخت به جایگاه مورد نظر برسد، گفت: این مقوله را باید مغتنم بشماریم تا بتوانیم از سایت ها و سامانه های دیگری که ایجاد خواهد شد، به درستی بهره برداری کنیم.
مهر محمدی با تاکید بر اینکه مهارت معلمان در عرصه آموزش الکترونیک و استفاده از فناوری های جدید باید توسعه یابد، افزود: در نیم سال تحصیلی ۹۵_۹۴، حدود ۱۰۰درس توسط استادان به صور مختلف در سامانه فرهنگیان تعریف شد و از این فضا به عنوان مکمل آموزش حضوری استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی در آینده بیشتر و گسترده تر از امروز باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از تکنولوژی را باید در استادان دانشگاه نهادینه کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، مهر محمدی با بیان این مطلب که ما به دو طریق در برنامه درسی تربیت معلم تلاش می کنیم، بستر آموزش های فناوری را فراهم کنیم، تصریح کرد: یکی روش غیر مستقیم و استفاده استادان از فرهنگیان و دیگری آموزش مستقیم در قالب دروس فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به گنجانده شدن سه درس تک واحدی برای آموزش مستقیم فناوری اطلاعات و ارتباطات به دانشجومعلمان ادامه داد: با این سه درس، دانشجومعلمان با نرم افزارهای تخصصی در هر رشته آشنا می شوند و قادر خواهند بود که در فضای مجازی کارهای خلاق آموزشی انجام دهند، این بستر در برنامه درسی جدید گنجانده شده است.
انتهای پیام/س