پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:14:40 - دوشنبه 19 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ستاره؛ دختر ایران
ستاره خلیج فارس! ستاره‌ای که در ایران و جهان در حال درخشیدن است. اما این درخشش چگونه ایجاد شد؟!

به گزارش دانشجو آزاد:  پیشرفت کار آسانی نیست! به خصوص برای کشوری که به دلایل مختلف تحت تحریم‌های ناجوان مردانه زیادی قرار دارد و به دلیل دارا بودن منابع بسیار به خصوص نفت و گاز چشم بسیاری به او دوخته شده است!

“همه چیز در جهان، جنگ اراده هاست”! برای اینکه پیشرفت تحقق یابد، در کنار علم و دانش، نیاز به امید، کار جهادی و از خودگذشتگی است.

در زمانی که تحریم‌های بنزینی علیه ایران اعمال شد و مهندسین و شرکت‌های خارجی (ایتالیایی و آلمانی) ایران را در این پروژه تنها گذاشته بودند، مهندسین ایرانی با امید و اتکا به دانش خود، راه را ترک نکردند و با بی‌خوابی‌های چند روزه و کار‌های شبانه روزی این پروژه را به انتها رسانده و باعث شدند که ایران از وارد کننده بنزین به صادر کننده تبدیل شود.

در حالی که بسیاری از کشور‌ها توان تعمیر دستگاه‌های خود را نداشتند و به دلیل تحریم ها، ایران تحت فشار قرار گرفته بود، باز مهندسین ایرانی ناامید نشدند و با تلاش خود دست به تعمیر و ساخت دستگاه‌های مورد نیاز زدند.

با ساخت این پروژه عظیم، که قلب تولید بنزین کشور است، از خام فروشی جلوگیری شده و امنیت انرژی کشور تامین شد در عین حال تمامی مراحل برداشت و تولید توسط نیروی ایرانی انجام شده و به نقطه‌ای رسیده ایم که میتوانیم صادرات داشته باشیم…

ستاره خلیج فارس در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی باعث شکست و نامیدی دشمنان شده و امید را در ملت ایران و ملت‌های تحریم شده زنده کرده است.

نکته قبل توجه این پروژه نیروی انسانی جوان در ساخت پروژه بوده است؛ در واقع این پروژه با کسب تجربه بزرگی که ایجاد کرده باعث نیرو سازی شده و این نیرو میتواند در ساخت پروژه‌های دیگر نقش پر رنگی داشته باشد.

در صورت نبود ستاره خلیج فارس و ادامه‌ی تحریم‌های بنزینی علیه ایران در تامین برق و گاز کشور با مشکل مواجه میشدیم، اما با ساخت این پروژه برق و گاز مورد نیاز هم تامین شده است.

از سوی دیگر حرکت نفتکش‌ها ایرانی حامل بنزین، برای صادرات به کشور‌های دیگر، در مقابل چشم تحریم کنندگان باعث ایجاد غرور ملی و انگیزه بیشتر شده و همچنین باعث شکست و تحقیر دشمان شده است.

تمامی این موارد محقق نمیشد اگر کار‌های شبانه روزی و از خود گذشتگی مهندسین و کارکنان ستاره خلیج فارس نبود!
هر کجا که امید از دست نرود و ناامیدی غلبه پیدا نکند، میتوان با اتکا به علم و توان داخلی و تلاش‌های بی‌وقفه به نتیجه رسید و موجب پیشرفت میهن عزیزمان ایران شد؛ و نه تنها بی نیاز از کمک کشور‌های خارجی شد بلکه دیگران را نیز به خود نیازمند کرد؛ و این موضوع تنها مختص به زمینه‌های مهندسی نیست و باید در تمامی زمینه‌ها این تفکر جا بیفتد…
اینگونه ما در مقابل تحریم‌ها و دشمنی دشمنان، مقاوم میشویم و میتوانیم آن‌ها را بی اثر کرده و پیشرفت کنیم!

با کمک خداوند، این مسیر ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم در مسیر پیشرفت ایران، در زمینه‌های مختلف، ما هم بتوانیم نقشی داشته باشیم.محمد ثقفی، مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi