پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:45:40 - شنبه 12 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان:
دیدگاه امام راحل درباره فلسطین مبتنی‌بر اسلام بود
عضو هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: دیدگاه امام خمینی(ره) درباره فلسطین، مبتنی‌بر اصول اسلامی و حمایت از مبارزات آزادی‌خواهانه مردمش بود

به گزارش دانشجو آزاد:  حسام رهبری‌مقام گفت: در آستانه سی‌ و‌ پنجمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، فرصتی فراهم شده است تا بار دیگر به زندگی، مبارزات و اندیشه‌های ارزشمند این رهبر فقید بزرگ انقلاب اسلامی بنگریم.

وی افزود: امام خمینی(ره) چهره‌ای اثرگذار و ماندگار در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام است که با درایت و رهبری خود، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

عضوی هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اذعان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۲۸۰ خورشیدی در شهر خمین به دنیا آمد، از دوران کودکی با اسلام و ارزش‌های دینی پرورش یافت و آموزش‌های اولیه را نزد پدرش فرا گرفت. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، به قم رفت و در حوزه علمیه این شهر، به تحصیل علوم دینی و اسلامی پرداخت، در دوران تحصیلش به‌عنوان یک فقیه و مجتهد برجسته شناخته شد و در کنار تدریس و تربیت شاگردان، به مبارزه با رژیم پهلوی و استکبار جهانی پرداخت.

رهبری‌مقام اذعان کرد: امام خمینی(ره) با رهبری هوشمندانه و راهبردی خود، نقش محوری و تعیین‌کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، با صدور فرمان‌ها و بیانیه‌های تاریخی، مردم را به مبارزه با رژیم طاغوت دعوت کرد و توانست با تکیه بر پتانسیل‌های مردمی، انقلاب را به پیروزی برساند.

وی ادامه داد: پس از سقوط رژیم پهلوی در بهمن ماه ۱۳۵۷، امام خمینی (ره) به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی، مسئولیت هدایت و تثبیت نظام نوپای جمهوری اسلامی را برعهده گرفت.

عضوی هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان افزود: امام خمینی (ره) یک مرجع عالی‌قدر در علوم دینی و اسلامی بود که با تسلط کامل بر مبانی اسلام به طراحی و ترسیم الگوی نوینی از حکومت و نظام سیاسی اسلامی پرداخت و استقرار حکومت الهی را هدف اصلی انقلاب اسلامی تبیین کرد.

رهبری‌مقام بر اهمیت حاکمیت شریعت اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی بر اساس موازین اسلامی در نگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: تقویت بنیان‌های اخلاقی و معنوی در جامعه، گسترش فرهنگ اسلامی و مبارزه با فرهنگ غربی از دیگر آرمان‌های امام خمینی(ره) به‌شمار می‌رفت.

وی اذعان کرد: امام خمینی(ره) با هدایت‌های فکری و عملی خود، میراث ارزشمندی را برای ملت ایران به یادگار گذاشته است، پیروزی انقلاب، تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و استقلال‌مداری کشور از مهم‌ترین دستاوردهایش به‌شمار می‌روند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به خصوصیات شخصیتی امام نیز اشاره کرد و گفت: ارزش‌ها و سیره اخلاقی امام، همچون تواضع، سادگی زندگی، ایثار و شجاعت از دیگر میراث‌های ارزشمندشان به‌شمار می‌رود که در هرکسی که برای خداوند کار کند حلول می‌کند.

رهبری مقام به مواضع امام در خصوص فلسطین اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) همواره بر حمایت از مبارزات مردم آن سرزمین تأکید می‌کرد و فلسطین را قلب جهان اسلام دانسته و آزادی این خطه را یکی از اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ایران قلمداد می‌کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) معتقد بود که فلسطین تحت اشغال رژیم صهیونیستی، سرزمینی اسلامی است که باید از چنگال این رژیم جنایت‌کار رها شود و همواره از مقاومت مردم فلسطین در برابر این رژیم سفاک حمایت می‌کرد و آن را نمادی از مبارزه مسلمانان برای استقلال و آزادی می‌دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان‌ از دیدگاه امام خمینی (ره)، حمایت از مبارزات مردم فلسطین، وظیفه اخلاقی و شرعی همه مسلمانان دانست و گفت: امام همواره با انتقاد از سکوت و بی‌تفاوتی برخی کشورهای اسلامی در قبال این مسأله، تأکید داشتند؛ که همه مسلمانان باید با قدرت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی بایستند.

رهبری‌مقام به آغازگری خط مبارزه با رژیم صهیونیستی توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: در همین راستا، امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس،  روزی برای هم‌بستگی مسلمانان و حمایت از فلسطین اعلام کرد و بارها بر ضرورت مبارزه با صهیونیسم و آمریکا به‌عنوان حامیان اصلی رژیم اشغال‌گر قدس، تأکید کرده و حتی خواستار تشکیل نیروهای مسلح اسلامی برای مقابله با این رژیم شد.

وی تأکید کرد: در مجموع، دیدگاه امام خمینی(ره) درباره فلسطین، مبتنی‌بر اصول اسلامی و حمایت از مبارزات آزادی‌خواهانه مردم این سرزمین بود و آن را جزئی جدایی‌ناپذیر از جهان اسلام می‌دانست و آزادسازی‌اش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انقلاب اسلامی ایران قلمداد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان‌ مدعی شد: امروز، تداوم راه و آرمان‌های امام خمینی (ره) بر عهده همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی است.

رهبری‌مقام اذعان کرد: بازخوانی و تبیین اندیشه‌های امام، حفظ دستاوردهای انقلاب، مقابله با توطئه‌های دشمنان و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی آرمانی، وظیفه همگانی است که باید با همت و اراده راسخ به انجام رسد.

رهبری‌مقام در پایان خاطر نشان کرد: لازم است که نسل جوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور، با الهام از الگوی زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)، به پاسداری و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازند و میراث ارزشمند ایشان و جانشین بر حقشان را به نسل‌های آتی منتقل کنند.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi