پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:46:53 - دوشنبه 8 مرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه باهنر:
دولت جدید ظرفیت داخلی را نادیده نگیرد
رئیس دانشگاه باهنر گفت: گره‌زدن مسائل داخلی کشور به غرب و نادیده گرفتن ظرفیت ملی و منطقه‌ای قابل پذیرش نیست، دولت جدید این ظرفیت‌ها را نادیده نگیرد.

به گزارش دانشجو آزاد: حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان» با اشاره به این‌که دو دولت از جمله روحانی و شهید رئیسی  هریک به نحوی به مدیریت کشور پرداختند، بیان کرد: زمانی‌که شرایط کشورها را در شاخص‌های دنیا بررسی می‌کنیم می‌بینیم که شرایط اقتصاد جهانی در زمان دولت روحانی با دولت شهید آیت‌الله رئیسی متفاوت بوده است.

وی بیان کرد: در سال‌های آخر دولت روحانی تصمیمات درست اقتصادی به دلایل واکنش‌های اجتماعی گرفته نشد از جمله این‌که با قیمت بنزین دچار مشکل بودیم، افزایش بی‌رویه واردات را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه باهنر بیان کرد: صادرات بی‌رویه دام‌های مولد هپچنین دام‌داران مجبور بودند که بخشی از دام‌های خود را بدهند تا بتواند غذای برای سایر دام‌ها تهیه کنند در دولت روحانی اتفاق افتاد این‌که در ابتدای دولت شهید رئیسی شاهد افزایش قیمت لبنیات و گوشت بودیم به این‌دلیل بود تورم اقتصادی با وقفه خود را نشان می‌دهد.

اکبری‌فرد اظهار کرد: دولت شهید رئیسی با کار جهادی آغاز کرد، به سرعت از کرونا عبور کردیم ،فعالیت مراکز علمی از سرگرفته شد و در همان سال با اصلاح قیمت‌ها مواجه شدیم.

وی ادامه داد: این سبک مدیریت کشور را از روند افسارگریخته افزایش قیمت جلوگیری کرد و شاهد بودیم که تا مدت طولانی قیمت دلار ثابت ماند و عضویت کشور در گروه بریکس و شانگهای از ویژگی‌ها و اقدامات این دولت بود.

اکبری‌فرد به نگرش برخی در مدیریت کشور و خاصتاً وابستگی اقتصاد به غرب اشاره کرد و گفت: به هر حال ارتباط کشورها لازم است اما این‌که خودمان را و سیاست‌های  اقتصادی کشور را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که وابسته به غرب باشد پذیرفته نیست این واقعیت را حتی می‌توان در خانواده مثال زد.

وی ادامه داد: این‌که یک خانواده منتظر کارفرما باشد و بعد آن کارفرما تصمیم بگیرد که خانواده و یا شخص را با چه شرایطی برایش شغل ایجاد کند می‌توان نمونه و مثالی برای وابستگی اقتصادی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه باهنر ادامه داد: این‌که خودمان را صرفاً به یک منبع متصل کنیم و تنها بخواهیم از این مسیر عبور کنیم کار درستی نیست کما این‌که حتی کشورهای غربی که اکنون در جایگاه اقتصادی هستند نیز در صورت نه به قدرت‌های جهانی اقتصادشان شکننده خواهد شد.

اکبری‌فرد توضیح داد: تجربه شده که گره‌زدن حل مسائل داخل به برخی از قدرت‌ها موفقیت‌آمیز نیست در واقع این موضوع تحمیل سیاست‌ آن‌ها به کشور ما را می‌طلبد اما با تجربه به‌دست آورده‌ایم و به گفته مقام معظم رهبری کشورمان ظرفیت‌های بسیاری در آسیا و آفریقا داریم که متناسب با شرایط اقتصادی و فرهنگی ما است.

وی توضیح داد: خیلی وقت‌ها بخاطر اعمال تحریم‌، کشورها از ادامه فعالیت‌ها و اجرای پروژها در داخل کشور سربازدند بنابراین این مبنا درست نیست که پافشاری کنیم بر این‌که با غرب هستیم و مسائل کشور را بر این اساس جلو ببریم اگرچه به گفته مقام معظم رهبری چنان‌چه بتوان بر روابط دوجانبه شرایط را حفظ کنند، ارزشمند است.

رئیس دانشگاه باهنر تاکید کرد: گره‌زدن مسائل داخلی به ارتباط با غرب و رها کردن سایر ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای، ملی، آسیا و آفریقا قابل پذیرش نیست و قطعاً دولت جدید باید این ظرفیت‌ها را در برنامه جدید خود در نظر بگیرد.

 انتهای خبر/ 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi