پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:27:56 - شنبه 23 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در لیست دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت
بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در لیست دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش دانشجو آزاد: 

بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)،  دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در بازه زمانی ۲۰۱۴-۲۰۲۴ در لیست دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت.  

سید احمد فاضل‌زاده، رئیس موسسه (ISC) در این خصوص اظهار داشت: کشور‌های ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با تعداد ۱۲۰۰ و ۷۴۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی بیشترین سهم را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده اند. جمهوری اسلامی ایران با ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه آموزشی جایگاه ۱۴ را دارا است.  

وی افزود: ۳۵ کشور اسلامی دارای دانشگاه و مؤسسه پژوهشی پر استناد هستند که کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشور‌های اسلامی است. 

او اعلام کرد: ترکیه با ۱۴۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر در جایگاه ۱۲ دنیا قرار دارد و ایران در جایگاه ۱۴ دنیا قرار دارد؛ بعد از ایران و در بین کشور‌های اسلامی، مصر با ۴۸ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۵ دنیا و پاکستان با ۴۶ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۷ دنیا قرار دارند. عربستان سعودی با ۴۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۸ دنیا قرار دارد.

شایان ذکر است ۶۵ دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه‌های پراستناد برتر دنیا قرار گرفتند که دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان یکی از این ۶۵ دانشگاه است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi