پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:52:28 - چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان هشتمین دانشگاه علوم پزشکی در فهرستESI وارد شد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بر اساس نتایج رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در آوریل ۲۰۱۵ میلادی در نظام رتبه بندی( ESI (Essential science Indicator ، نام دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان هشتمین دانشگاه علوم پزشکی در فهرستESI وارد شده است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دکتر عباس پرداختی گفت: مبنای این رتبه بندی  گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه ISI Web of science  در فاصله زمانی یازده سال بوده و اطلاعات آن هر دو ماه یک‌بار روز آمد می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور به شرح دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، ایران، کرمان، و بقیه الله(عج) در این نظام رتبه بندی واجد رتبه هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کل استنادات به مقالات پژوهشی با آدرس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، چهار مقاله برتر این دانشگاه مربوط به دانشکده های دندان پزشکی و داروسازی است که بیشترین استنادات را به خود اختصاص داده اند.

دکتر پرداختی گفت: تعداد معدودی  از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران در این تقسیم بندی جای دارند  و درج نام دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این فهرست، افتخار بزرگی برای خانواده صمیمی دانشگاه بوده و امید است که در تجدید نظرهای بعدی این پایگاه، تعداد بیشتری از مقالات برتر با آدرس دانشگاه به این فهرست وارد شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه خاطر نشان کرد: از نظر شاخص تعداد استنادات  به ازاء هر مقاله، دانشگاه کرمان  رتبه چهارم را در بین ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور کسب کرده است

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi