به گزارش دانشجو آزاد:مسعود ایرانمنش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون برای ثبتنام و انتخاب رشته اقدام نکردهاند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند در مهلت مقرر با مراجعه به پرتال اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی ww.sanjesh.org و همچنین پرتال اطلاعرسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی www.uast.ac.ir پس از مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش، از میان ۴۲ کد رشته محل در مقطع کارشناسی و ۶۷ کد رشته محل در مقطع کاردانی در ۹ مرکز آموزشی استان نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته خود اقدام کنند.
وی افزود: مهلت ثبت نام در دورههای کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز تا ۲۸ شهریور ماه تمدید شده بود و آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبتنام و انتخاب کدرشته محلهای تحصیلی خود در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام کردهاند، میتوانند در صورت تمایل در مهلت تمدید شده، نسبت به مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشتهمحلهای انتخابی اقدام کنند.
به گفته ایرانمنش دانشگاه جامع علمیکاربردی همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشتهها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاستهای کلان توسعه اشتغال کشور، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به اشتغال پایدار بر اساس کسب مهارتهای شغلی و توانمند سازی آنان است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه تقاضا محور و مهارتپایه، مطابق طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی و الگوی توسعه متوازن و هدفمند، دورههای علمی کاربردی را با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از ویژگی منحصر به فرد آموزش در محیط واقعی کار و ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار اجرا میکند.
ایرانمنش با اشاره به حذف ۱۶ کدرشته محل در پذیرش جدید مهر ۱۴۰۳ و افزایش تعدادی رشته جدید منطبق با نیازهای استان بیان داشت: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی علمیکاربردی و ایجاد رشتهها مطابق با نیاز جامعه و داوطلبان، رشته محلهای فاقد تقاضا در این دانشگاه حذف شدند.
وی اظهارداشت: طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی با اخذ اطلاعات، نیازهای متولیان و سیاستگذاران حوزههای شغلی مختلف، تحلیل مشاغل به ویژه مشاغل نوظهور و آینده و دورههای آموزشی در حال اجرا در نظام آموزش عالی و بخش متوسطه آموزش و پرورش و مطابق سند چشم انداز توسعه طراحی و به اجرا درآمد.
به گفته ایرانمنش، هدف نظام علمیکاربردی ارتقای کیفیت محصول به نحوی است که خروجیهای آن با کسب آموزشهای شغلی مورد نیاز و بدون زیادهآموزی، یا جذب بازار کار و یا محوری برای اشتغال خود و دیگران شوند.