پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:25:48 - یکشنبه 27 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری خبر داد
تشکیل شعب ویژه رسیدگی‌کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه شعب ویژه رسیدگی‌کننده به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در دادگستری استان تشکیل شده است.

به گزارش دانشجو آزاد:  حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۷ خرداد ماه در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان اظهار کرد: مردم شریف ایران روز هشتم تیر ماه با حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام و شهیدان عهد و پیمان خواهند بست و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی به برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و رقابتی تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های نظارتی و هیئت نظارت بر انتخابات، فعالیت‌ها و اقدامات روسای ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنها را رصد خواهد کرد و یقیناً حاکمیت از همایش‌های تبلیغاتی مجاز و اجتماعات قانونی طرفداران نامزدها، در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد.

حمیدی تاکید کرد: تا پایان اعلام نتایج نهایی آراء، فعالیت‌های ستادهای استانی مستمراً مورد رصد دادستان‌ها قرار خواد داشت و تذکرات و هشدارهای لازم و قانونی به موقع به آنان داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف و جرم، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سه کارگروه ذیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان تشکیل شده و تمرکز این ستاد پیشگیری از وقوع جرم  است و به دنبال مچ‌گیری از کاندیدا یا مسئولان ستاد انتخاباتی نیستیم.

وی اظهار کرد: ما موظف به نظارت بر اجرای مرّ قانون انتخابات هستیم و زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم است.

مسئولان دولتی حق سوءاستفاده از اموال عمومی در انتخابات را ندارند 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: مسئولان دولتی حق سوءاستفاده از اموال عمومی بیت‌المال و از مقام و موقعیت خود در جهت تبلیغ از کاندیدای خاصی نخواهند داشت و دبیرخانه مرکزی این ستاد به صورت مستمر اقدامات و فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی را زیر ذره بین قرار خواهد داد.

سیدمهدی قویدل همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم انتخاباتی در سیستم قضائی استان کرمان خبر داد و گفت: در این شعب به صورت ویژه و در اسرع وقت به تخلفات انتخاباتی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات رسیدگی خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه ضمن تشکر از عوامل اجرایی و نظارتی در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه استان کرمان در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال گذشته عملکرد مثبت و موثری داشته است. 

منصور ذوالعلی گفت: گاهی برخی از طرفداران نامزدها، با انتقادهای نابه‌جا موجب سیاه‌نمایی در جامعه می‌گردند و زحمات و اقدامات انجام شده در کشور را به ناحق زیر سوال می‌بردند. 

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با  افرادی که اقدام به انتشار نظرسنجی‌های غیر واقعی می‌کنند یا به شایعات ناصحیح دامن می‌زنند، برخورد قانونی کنند.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi