پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:34:12 - سه شنبه 29 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست‌جمهوری در کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان خبر داد و گفت: حاکمیت از همایش‌های تبلیغاتی مجاز و اجتماعات قانونی طرفداران نامزدها، درچارچوب قانون حمایت می‌کند.

به گزارش دانشجو آزاد:  و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در دادگستری استان تشکیل شده است.

وی افزود: مردم ایران روز جمعه ۸ تیرماه با حضور پر شور و گسترده در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام و شهیدان عهد و پیمان خواهند بست و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

رئیس شورای قضایی استان بر برگزاری انتخابات سالم، پرشور و رقابتی تأکید کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های نظارتی و هیئت نظارت بر انتخابات فعالیت‌ها و اقدامات رؤسای ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنها را رصد می‌کنند و یقیناً حاکمیت از همایش‌های تبلیغاتی مجاز و اجتماعات قانونی طرفداران نامزدها، درچارچوب قانون حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: تا پایان اعلام نتایج نهایی آراء، فعالیت‌های ستادهای استانی مستمراً مورد رصد دادستان‌ها قرار می‌گیرد و تذکرات و هشدارهای لازم و قانونی به موقع به آنها داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف و جرم، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان اظهار کرد: سه کارگروه پیگیری گزارشات واصله، رصد و پایش فضای مجازی و آموزش ضابطین ذیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان تشکیل شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان با تأکید بر اینکه تمرکز این ستاد، پیشگیری از وقوع جرم است گفت: در این ستاد دنبال مُچ‌گیری از کاندید یا مسئولان ستاد انتخاباتی نیستیم. ما موظف به نظارت بر اجرای مُر قانون انتخابات هستیم و زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم است.

مسئولان دولتی حق سوءاستفاده از اموال عمومی در انتخابات را ندارند
سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: مسئولان دولتی حق سوءاستفاده از اموال عمومی بیت‌المال و از مقام و موقعیت خود برای تبلیغ از کاندید خاصی ندارند و دبیرخانه مرکزی این ستاد به‌صورت مستمر اقدامات و فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی را زیر ذره‌بین خود قرار می‌دهد.

وی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم انتخاباتی در سیستم قضائی استان کرمان خبر داد و گفت: در این شعب به‌صورت ویژه و در اسرع وقت به تخلفات انتخاباتی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi