پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:26:53 - دوشنبه 21 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه شهید باهنر کرمان
هم زمان با گرامی ایام سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، مراسم عقد چهار زوج دانشجو و جشن ازدواج دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان به همت کانون قرآن و عترت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد: آیین نکوداشت پیوند‌های آسمانی و جشن ازدواج ٢٠ زوج جوان، هم‌زمان با گرامی ایام سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه شهید باهنر کرمان، همراه با مراسم عقد ازدواج ۴ زوج دانشجو در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم گفت: در حال حاضر بحران کهن‌سالی جمعیت، یکی از مشکلات اصلی کشور است، بنابراین باید ازدواج جوانان، فرزندآوری و جوانی جمعیت جزو دغدغه‌های جدی تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور باشد.

حسین اکبری فرد هدف از برگزاری این جشن را تشویق سایر دانشجویان به ازدواج آسان دانست و افزود: ترویج ازدواج دانشجویی بر پایه انتخاب سنجیده و منطقی یکی از شیوه‌های مؤثر فرهنگ‌سازی برای ازدواج ساده، به‌موقع و تعالی‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایداری زندگی در ازدواج‌های سنجیده دانشجویی بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: توکل به خداوند متعال، بهره‌مندی از اعتقادات مذهبی، همدلی خانواده‌ها، ساده‌زیستی و توقعات کم زوجین، درک متقابل، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط و راهنمایی اساتید در دانشگاه‌ها موجب دوام و بقای ازدواج‌های دانشجویی بوده است.

 او با اشاره به تسهیلات دانشگاهی برای زوج‌های دانشجو ازجمله بهره‌مندی از وام‌های بانکی، خوابگاه‌های متأهلی و دیگر مشوق‌ها، دوره دانشجویی را فرصت مناسبی برای تشکیل خانواده دانست و برای زوج‌های جوان توفیق در زندگی مشترک و سعادت معنوی را از درگاه خداوند متعال آرزو نمود.

لازم به ذکر است به دعوت کانون قرآن و عترت اداره کل امور فرهنگی این دانشگاه، زوج‌های دانشجو که در دو سال اخیر ازدواج نموده‌اند به‌اتفاق خانواده‌هایشان در این جشن حضور داشتند و این مراسم با سخنرانی، مولودی‌خوانی، اجرای نمایش و برنامه‌های شاد و متنوع در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi