پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:18:18 - پنجشنبه 22 شهریور 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعمال قانون ۲۱ هزار تخلف چراغ زنون در محورهای استان کرمان
جانشین پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۱ هزار فقره تخلف چراغ زنون در محورهای شمال استان اعمال قانون شده است.

به گزارش دانشجو آزاد: سرهنگ پیام محمدی جانشین پلیس‌راه شمال استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در روزهای پایانی تابستان قرار داریم، اظهار داشت: در این ایام شاهد پیک سفرها هستیم و در این ایام مدیریت زمان سفر، اجتناب از سرعت و سبقت غیرمجاز و بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان بیشتر از سایر زمان‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از تخلفاتی که امروزه در جاده‌ها به میزان زیادی شاهد آن هستیم و عواقب سخت و تلخی را به  دنبال داشته، استفاده از نورافکن و یا چراغ‌های دارای نور خیره‌کننده است، گفت: مصداق بارز این چراغ‌ها، استفاده از چراغ‌های زنون در خودروها است.

جانشین پلیس‌راه شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه استفاده از این چراغ‌ها ممنوع است، بیان کرد: استفاده از این چراغ‌ها باعث ایجاد اختلال و تنش عصبی در سایر رانندگان می‌شود و به صورت غیرمستقیم در وقوع سوانح رانندگی نقش دارد.

وی با بیان اینکه به صورت مستمر شکایات شهروندان را در این زمینه داریم، عنوان کرد: در این راستا در ماه‌های گذشته و از ابتدای سال جاری بیش از ۲۱ هزار فقره تخلف چراغ زنون در محورهای شمال استان کرمان اعمال قانون شده که از این تعداد قریب ۳ هزار و ۵۰۰ مورد در محل رفع شده و در بقیه موارد مدارک آنها اخذ شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ترافیک، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تخلفات رانندگی از جمله موضوعاتی است که این روزها گریبانگیر جوامع شهری است، گفت: نباید از کنار تخلفات راهنمایی و رانندگی به سادگی عبور کرد و امروزه این تخلفات یکی از مهمترین عوامل ایجاد نافرمانی‌های مدنی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi