پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:57:44 - چهارشنبه 6 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آزادی ۱۴۹ مددجوی زندانی به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در کرمان
به‌مناسبت هفته قوه قضاییه ۴۷ مددجوی جرائم غیرعمد آزاد در کرمان شدند و زمینه آزادی ۱۰۲ نفر از سایر مددجویان زندان‌ها نیز با ارفاقات قانونی فراهم شد.

به گزارش دانشجو آزاد:  و به نقل از روابط عمومی دادگستری، آیین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در کرمان برگزار شد و ۴۷ مددجوی جرائم غیرعمد آزاد شدند. همچنین زمینه آزادی ۱۰۲ نفر از سایر مددجویان زندان‌ها نیز با ارفاقات قانونی فراهم شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که یکی از ثمرات عید غدیر به شمار می‌رود، الگوی جدیدی از زندانبانی را در سطح دنیا به نمایش گذاشته است. در زندانبانی نظام اسلامی، به زندانی فقط با نگاه به مجرم و جرم توجه نمی‌شود و سیاست سزاکارانه در آن نیست و مجازات افراد، فرع بر رسیدگی به احوال آنها، تشکیل شخصیت، بازپروری، رشد و تکامل و نمو افرادی است که به هر دلیل مرتکب جرمی شده‌اند و از جامعه جدا شده و در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته‌اند.

وی ضمن تأکید بر اینکه هر فردی که با وجدان بیدار زندان‌های کشور و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی زندان‌ها را دیده، این اقدامات را مورد تحسین قرار داده است، افزود: امروز وقتی زندان‌ کشورهایی که ندای کاذب آنها درباره حقوق بشر گوش همه را کر کرده است،متوجه می‌شویم که واقعیت حرف و عمل آنها فرق دارد.

حمیدی ادامه داد: به دلیل نگاه اسلام به انسان و حقوق بشر و برای آنکه در اسلام رعایت حقوق و کرامت افراد بسیار مهم است، زندان‌ها به مرکز حرفه‌آموزی، فرهنگی و بازپروری شخصیت انسان‌ها تبدیل شده‌اند و البته هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم زیرا امام راحل فرموده‌اند زندان‌ها باید تبدیل به دانشگاه شوند.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: ۴۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۴۷ میلیارد تومان امروز از زندان‌های استان آزاد می‌شوند که در این راستا ۱۸۶ میلیارد تومان جلب رضایت شکات حاصل شده و ستاد دیه استان نیز بیش از پنج میلیارد تومان برای آزادی این افراد پیش‌بینی کرده است.

حمیدی با اشاره به این مطلب که سال گذشته ۳۲۰ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند، گفت: ۶۹ مددجوی جرائم غیرعمد در سه ماهه ابتدای سال جاری از زندان‌های استان آزاد شدند که با احتساب افرادی که امروز آزاد می‌شوند، شمار مددجویان آزاد شده جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان در سال جاری ۱۱۶ نفر است.انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi