پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:03:18 - چهارشنبه 25 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۵۴۴ برنامه ورزشی ـ فرهنگی در کرمان برگزار می شود
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری ۵۴۴ برنامه ورزشی ـ فرهنگی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در این استان خبر داد.

  به گزارش دانشجو آزاد:  میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی گفت: هفته تربیت‌بدنی امسال با شعار ایرانی قوی، ورزش قوی از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد: ۵۴۴ برنامه ورزشی‌، فرهنگی و عمرانی در هفته تربیت بدنی در استان کرمان برگزار می‌شود که از این میان ۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا روز گذشته یک پروژه در شهرستان گنبکی افتتاح شد بدون شک این پروژه‌ها به توسعه فعالیت‌های ورزشی محقق می‌شود.

پاریزی ادامه داد: ۹۳ برنامه‌ در حوزه فرهنگی، ۱۵۳ برنامه در حوزه فعالیت‌‌های همگانی، ۱۲۰ برنامه در حوزه قهرمانی و در بخش جوانان ۷۶ برنامه اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: امروز فعالیت‌های ورزش بانوان در کرمان تاریخی است باید دانست که فعالیت‌های همگانی باعث می‌شود مادرانی داشته باشیم در توسعه کشور اثرگذار باشد این وضعیت باعث می‌شود در سنین میانسالی و کهنسالی به اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کند.

پاریزی در ادامه به بخش خصوصی در افتتاح پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان از بخش خصوصی استفاده شد؛ در سال ۱۴۰۳، ۱۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی از واگذاری سالن‌ها با بخش خصوصی داشتیم در سال ۱۴۰۴ پیشنهاد دادیم که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان در جهت درآمد اختصاصی اداره‌کل ورزش و جوانان داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که با افتتاح پروژه‌ها در استان کرمان بیش از ۱۵ هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه خواهد شد بیان کرد: ۱۸ میلیارد برای ساخت این پروژه‌ها هزینه شده است ضمن این‌که تا قبل از پایان سال بیش از ۳۰ پروژه ‌ورزشی دیگر نیز افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه به نقش موفق بانوان استان کرمان در حوزه ورزشی اشاره کرد و توضیح داد: حضور حمیده ایرانمنش مربی کرمانی برای هدایت تیم ملی تنیس روی‌میز در رقابت‌های المپیک پاریس، شرکت تیم خاتون بم به عنوان تیمی که در مسابقات ورزشگاهی آسیا و همچنین حضور ۲۲ بانوی کرمانی در اردوهای ملی را از جمله نقش‌های مؤثر بانوان کرمانی در حوزه ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همچنین با بیان اینکه ورزشگاه امام علی(ع) کرمان در زمینی با مساحت ۵۰ هکتار در آینده یکی از بهترین کمپ های ورزشی کشور خواهد بود گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های اولیه همچون جدول گذاری، سنگ فرش، نورافشانی و سایر موارد هزینه کردیم.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان زیادی در ورزش استان سرمایه گذاری انجام می دهند ابراز داشت: امروز سرمایه‌گذاری در ورزش توجیه پذیر است و ضرورت آن احساس شده، مردم برای ورزش فرزندان خود هزینه می کنند و کرمان خاستگاه بسیاری تیم های ورزشی در کشور است.

پاریزی بیان کرد: یک الزام است برای تمام باشگاه‌های ورزشی تا مجوز داشته باشد، اکنون ۷۵۰ مجوز برای باشگاه‌های استان وجود دارد و مجوز کمیسیون ماده ۵ را باید داشته باشد بنابراین از باشگاه‌های صنعتی بعید است برای اخذ مجوز تلاش نکنند.

وی تشریح کرد: باشگاه خاتون بم، گل‌گهر سیرجان، فولاد سیرحان، زرند، شهربابک دارای مجوز هستند اما هیچ‌یک از باشگاه‌های مس و رفسنجان مجوز ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در پایان درصد جمعیت جوانان استان کرمان (جمعیت بین ۱۸ تا ۳۵ سال) بیش از یک میلیون و ۱۰۰ نفر دانست که به عنوان فرصت تلقی می‌شوند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi