پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:13:59 - یکشنبه 25 شهریور 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس در استان کرمان
رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس در استان خبر داد و گفت: مجوز تردد وسایل نقلیه سنگین در شهرها داده نمی‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد:   سرهنگ حجت پورموسی ، از اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس از ابتدای سال تحصیلی در سطح استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه هر ساله در روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس با ترافیک صبحگاهی روبه‌رو هستیم و واقعیت این است که ساماندهی ترافیک صرفاً با حضور پلیس امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه حل مشکل ترافیک یک موضوع زنجیروار است، گفت: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه ترافیک، رانندگان و شهروندان هر کدام به سهم خود می‌توانند نسبت به کم کردن گره‌های ترافیکی صبحگاهی کمک کنند.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با بیان اینکه مسئولان‌، رانندگان، دانش‌آموزان و دانشجویان و همه عوامل و هر شخصی به عنوان شهروند در این مسئله نقش دارد و امیدواریم که نقش خود را به خوبی ایفا کنند، ادامه داد: مهمترین موضوعی که با آن مواجه هستیم ارتقای فرهنگ ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه پلیس ابتدای مهرماه مجوز هیچ حفاری و تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح شهرهای استان کرمان را نخواهد داد، افزود: عبور هر گونه وسائل نقلیه سنگین از جمله کامیونت، میکسر، کامیون و اتوبوس‌های بین شهری در محدوده شهری کاملاً ممنوع بوده و پلیس از تردد آنها جلوگیری می‌کند؛ با هماهنگی که با دستگاه قضایی انجام شده برخورد قانونی شدیدی با این رانندگان متخلف می‌شود.

پورموسی از ساماندهی سرویس مدارس دانش‌آموزان نیز خبر داد و گفت: تمامی رانندگانی که به عنوان سرویس مدرسه، قصد انتقال دانش‌آموزان را دارند باید تحت پوشش شرکت‌های مجاز سرویس مدارس قرار گرفته و حتماً برچسب مربوطه را اخذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس برابر قانون و ظرفیتی که در کارت خودروها درج شده مجوز تردد سرویس‌های مدارس را صادر می‌کند، ادامه داد: با سرویس‌هایی که بیش از ظرفیت مشخص شده اقدام به سوار و جابه‌جا کردن دانش‌آموزان کنند، برخورد می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان، با بیان اینکه در ارتباط با ساماندهی سرویس مدارس انگشت اشاره فقط با سمت پلیس راهنمایی و رانندگی است و برخی سازمان‌ها احساس می‌کنند که مسئولیتی در این حوزه ندارند، گفت: سازمان‌های زیادی در این زمینه نقش دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان، بیان کرد: از دو سال گذشته موضوع اتوبوس ویژه دانش‌آموزان با رنگ زرد و ارتفاع کمی پایین‌تر مطرح و پیگیری شده اما هنوز موفق به راه‌اندازی آن در شهر کرمان نشدیم.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان، افزود: اگر سرویس مدارس تبدیل با اتوبوس شود، تعداد خودروهای شخصی که کار سرویس‌دهی مدارس را انجام می‌دهند، کمتر شده و از بار ترافیک صبحگاهی به میزان زیادی کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه والدین از همین الان به فکر باشند و ساعت سوار و پیاده کردن دانش آموزان را مدیریت کرده و هماهنگی برای سرویس و حمل و نقل فرزندان خود را انجام دهند، گفت: مسئولان مدارس هم محل مشخصی را برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان در نظر بگیرند تا باعث ایجاد راهبندان نشود.

انتهای پیام/تسنیم

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi